Audi A7, S7 a RS7 Sportback modelový ročník 2015

Audi přepracovala pětidveřové kupé A7 Sportback. Vůz je díky modernizovaným motorům, novým převodovkám, novým předním, zadním světlometům a infotainmentu výkonnější a atraktivnější.

Modernizovaný vzhled

Elegantní model A7 Sportback se představil v roce 2010. Modernizovaná verze pětidveřového modelu s celkovou délkou 4,97 metru má nyní ještě atraktivnější a sportovnější rysy. Nejnápadnějšími změnami jsou maska chladiče, nárazníky, koncovky výfukové soustavy a světlomety. Technologie LED je nyní součástí sériové výbavy. Na přání může Audi dodat světlomety Matrix LED, které optimálně osvětlují vozovku, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. V kombinaci se světlomety Matrix LED nalézají vpředu uplatnění také dynamické ukazatele směru, které patří k sériové výbavě zadních světlometů.

Laky karoserie

Audi nabízí pro A7 Sportback 13 laků, z nichž je šest nových. Dva nemetalické laky nesou označení bílá Ibis a černá Brilliant. Deset metalických laků je zastoupeno odstíny stříbrná Cuvée, šedá Dakota, stříbrná Floret, bílá Glacier, černá Havana, béžová Diamond, šedá Oolong, modrá Moonlight, černá Mythos
a šedá Tornado. Paletu laků karoserie završuje perleťový lak v odstínu červená Garnet. Zákazníci si mohou také zvolit individuální lak podle vlastních představ.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

TIP: Fotogalerie: Audi S7 (2015)

S line

Zákazníci si mohou objednat exteriérový paket S line. V tomto případě mají oba nárazníky ještě markantnější vzhled. Otvory pro přívod vzduchu jsou od sebe odděleny, difuzor na zádi je osazen černou mřížkou s voštinovou strukturou, spoilerová hrana je v šedém odstínu Platinum. Blatníky nesou loga S line, prahové lišty jsou výrazně tvarovány

Hojné využití hliníku

Karoserie nového Audi A7 Sportback je vyrobena převážně z hliníku a vyspělých druhů oceli. Karoserie je mimořádně lehká a její konstrukce zaručuje maximální úroveň akustického komfortu. Zavazadlový prostor pod dlouhým, elektricky ovládaným zadním výklopným víkem má základní objem 535 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel rozšířit na 1390 litrů. Spoiler se vysouvá z dlouhého víka zavazadlového prostoru při rychlosti jízdy 130 km/h a zasouvá se zpět při 80 km/h.

Komfort

Nové Audi A7 Sportback poskytuje suverénní a komfortní cestování. Přední sedadla mohou být na přání vybavena ventilační a masážní funkcí. Zákazníci
si mohou vybírat ze čtyř verzí sedadel. Ovládací systém MMI Radio je součástí sériové výbavy. Na přání může být doplněn průhledovým displejem HUD
(Head-Up Display), který promítá veškeré důležité informace na sklo čelního okna.

Dva motory TFSI a tři motory TDI

Audi bude zpočátku dodávat nový A7 Sportback se dvěma zážehovými a třemi vznětovými jednotkami. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6. Mnoho konstrukčních částí motoru 3,0 TDI clean diesel s výkonem 200 kW (272 k) bylo nově vyvinuto. Třílitrový V6 spotřebuje ve verzi „ultra“ s výkonem 160 kW (218 k) a pohonem předních kol v průměru jen 4,7 l/100 km. Pro dva modely se dodává vrcholný motor 4,0 TFSI, který v modelu Audi S7 Sportback poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), v RS 7 Sportback dokonce 412 kW (560 k). V obou případech snižuje spotřebu paliva inovativní systém vypínání válců COD (cylinder on demand).

Novým vstupním motorem je jednotka 2,0 TFSI, ktetý je vyladěn na výkon 185 kW (252 k) a maximální točivý moment 370 Nm. Nový A7 Sportback 2.0 TFSI s pohonem předních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a pokračuje až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba paliva činí jen 6,2 l/100 km. Krátce po uvedení na trh bude následovat verze s trvalým pohonem všech kol quattro.

Rozsáhle přepracovaný motor 3,0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 245 kW (333 k), což je o 17 kW (23 k) více než dosud. Maximální točivý moment je 440 Nm. Mechanické dmychadlo, uložené mezi oběma řadami válců, které svírají úhel 90°, a poháněné řemenem od klikového hřídele, poskytuje plnicí tlak až 0,8 baru. Ve dvou mezichladičích stlačovaného vzduchu, integrovaných do skříně kompresoru, je teplota vzduchu snižována, aby se do spalovacích prostorů dostalo více kyslíku. S třílitrovým motorem a sériově dodávaným pohonem všech kol quattro zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a při 250 km/h učiní další akceleraci přítrž elektronický omezovač. Průměrná spotřeba paliva činí 7,6 l/100 km.

Motor 3,0 TDI v mimořádně úsporném provedení „ultra“ s pohonem předních kol dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW (218 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Provozní vlastnosti jsou pozoruhodné: ke sprintu z 0 na 100 km/h je zapotřebí 7,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 239 km/h. Audi A7 Sportback 3.0 TDI ultra přitom spotřebuje pouhých 4,7 l/100km, což je nový rekord, s nímž si tato modelová varianta zasluhuje označení „ultra“.

V kombinaci s pohonem všech kol quattro se doba akcelerace z klidu na 100 km/h nového modelu Audi A7 Sportback s tímto motorem zkrátí na 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost je rovněž 239 km/h. Tato varianta vystačí v průměru s 5,2 l/100 km.

Výkonnější varianta nového motoru 3.0 TDI poskytuje impozantní výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 580 Nm. Pohon quattro je v tomto případě součástí sériové výbavy. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,7 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V průměru postačuje 5,2 l/100 km.

Na vrcholu nabídky vznětových motorů stojí jednotka 3.0 TDI Biturbo s výkonem 235 kW (320 k). Pětidveřové kupé s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva dosahuje příznivé hodnoty 6,1 l/100 km. Verze TDI Biturbo se dodává výhradně s trvalým pohonem všech kol quattro.

Vznětový motor 3,0 TDI biturbo clean diesel nabízí 235 kW (320 k)
a spolupracuje s 8stupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Všechny ostatní varianty motorů mají 7stupňovou převodovku S tronic. Verze s pohonem předních kol dostaly zcela nově vyvinutou dvouspojkovou převodovku, která nahradila multitronic. U variant, poháněných motory s výkonem 200 kW (272 k) a vyšším, může být trvalý pohon všech kol quattro doplněn sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Sportovní podvozek, vzduchové odpružení

Také podvozek kombinuje sportovní preciznost s vysokou úrovní komfortu. Nové Audi A7 Sportback může být vybaveno koly s průměrem ráfku od 17 do 21 palců. Některé varianty dostaly novou brzdovou soustavu s lehkou konstrukcí. Elektromechanický posilovač řízení zaručuje vysokou úroveň hospodárnosti. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy.

Mezi prvky výbavy na přání patří dynamické řízení, dvě verze sportovního podvozku a adaptivní vzduchové odpružení. V případě modelu S7 Sportback
má vzduchové odpružení tužší charakteristiku.

Infotainment

Vrcholný systém, MMI Navigation plusMMI touch, vychází z nejnovější generace modulárního informačního a zábavního systému. Skvostem v jeho konstrukci je výkonný grafický procesor od společnosti Nvidia, partnera značky Audi. Ovládání touchpadem umožňuje řidiči snadno procházet položkami v seznamech a měnit měřítko zobrazení u map.

Dokonalým doplňkem systému MMI Navigation plus je Audi connect, který připojí pětidveřové kupé k internetu prostřednictvím standardu LTE pro vysokorychlostní přenos dat. Audi Phone Box propojí mobilní telefon řidiče s anténou vozidla, čímž zlepší příjem signálu. Vrcholným systémem Hi-Fi je Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Nejvyšší nároky splňují rovněž asistenční systémy, mezi něž patří například adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, vylepšený asistent nočního vidění a bezpečnostní systém Audi pre sense. Systémy Audi side assist a Audi active lane assist vzájemně úzce spolupracují, aby byla zajištěna ještě bezpečnější změna jízdního pruhu.

Asistenční systémy

Již sériově dodávaný informační systém řidiče s černobílým pětipalcovým displejem zahrnuje funkci rozpoznávání únavy řidiče, především na základě sledování pohybů volantu. V případě potřeby je řidiči doporučena přestávka k odpočinku.

Nejkomplexnějším asistenčním systémem je adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go včetně Audi pre sense front. Tento systém upravuje rychlost jízdy vozu a odstup od vpředu jedoucího vozidla automatickou akcelerací a brzděním v rámci stanovených hranic v rozsahu od 0 do 250 km/h. Řidič si v systému Audi drive select nastaví ve čtyřech stupních, jak komfortně nebo sportovně má adaptivní tempomat pracovat.

ACC Stop & Go používá data ze dvou radarových senzorů, jedné videokamery, ultrazvukových senzorů a mnoha dalších systémů. Systém má přístup rovněž k datům o průběhu trasy od navigačního systému, takže například na dálnici dokáže bezpečně vypočítávat jízdní pruhy i v zatáčkách. V městském provozu zpomaluje ACC Stop & Go vůz až do úplného zastavení.

Při rychlosti 30 km/h zahajuje svou činnost asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist včetně Audi pre sense rear. Dění za novým modelem A7 Sportback sledují dva radarové senzory na zádi. Je-li v kritické oblasti rozpoznáno jiné vozidlo, blížící se zezadu, rozsvítí se v krytu vnějšího zpětného zrcátka žlutý symbol s diodou LED. Zapne-li řidič i přesto ukazatel směru na znamení zamýšlené změny jízdního pruhu, začne symbol svítit ještě intenzivněji a blikat s vysokou frekvencí, takže je sotva přehlédnutelný.

Audi active lane assist sleduje od rychlosti jízdy 65 km/h videokamerou podélná značení na vozovce. Blíží-li se nový A7 Sportback k linii bez zapnutého ukazatele směru, pomůže systém řidiči mírnými zásahy do elektromechanického posilovače řízení, aby se vrátil zpět do svého jízdního pruhu. Řidič si v MMI nastaví, jak brzy má tato akce nastat, a zda má být doprovázena vibracemi ve volantu. V případě, že se rozhodne pro časný zásah, pomůže mu systém udržovat vůz uprostřed jízdního pruhu.

Ceny

Značka Audi zahájila dodávky nových modelů A7 Sportback zákazníkům koncem léta 2014. Základní cena verze s motorem 2,0 TFSI činí 1 309 900 Kč, 3,0 TDI ultra s výkonem 160 kW (218 k) stojí 1 418 900 Kč3,0 TDI quattro přijde na 1 490 900 Kč, zatímco pro 3,0 TDI quattro s výkonem 200 kW (272 k) byla cena stanovena na 1 544 900 Kč. Obě vrcholné verze, 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI Biturbo quattro s výkonem 235 kW (320 k), získají svého majitele po úhradě částky 1 577 900 Kč, resp. 1 689 900 Kč.

S7 Sportback od 2 117 900 Kč

Výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 550 Nm, který je k dispozici od 1400 do 5700 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,6 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. V průměru se však V8 biturbo o objemu 3993 ccm spokojí jen s 9,3 l/100 km. Se všemi důležitými vnějšími díly váží kompaktní osmiválec pouze 219 kilogramů.

Sací soustava má optimalizovanou konstrukci s minimálními ztrátami proudění. V sacích kanálech jsou variabilně ovládané klapky, které uvádějí proudící vzduch do krouživého pohybu. V závislosti na poloze optimalizují plnění válců a spalování. Přímo vstřikované a intenzivně rozvířené palivo ochlazuje spalovací prostory, což umožňuje vysoký kompresní poměr 10,1:1. Obě turbodmychadla motoru 4,0 TFSI vytvářejí relativní plnicí tlak až 1 bar. Technika twin-scroll, která přivádí výfukové plyny vždy ze dvou válců samostatnými kanály k oběžnému kolu turbíny, zabraňuje nežádoucím interferencím v proudění plynů z jednotlivých válců, a tím umožňuje rychlý a strmý nárůst točivého momentu. Na přání montuje Audi sportovní výfukovou soustavu s černými koncovkami. Elektricky ovládaná klapka ve výfukové soustavě ovlivňuje zvukový projev motoru.

Průkopnickou inovací značky Audi je systém COD (cylinder on demand). Při nízkém až středním zatížení a otáčkách – do cca 250 Nm a 3500 ot./min. – vypíná válce 2, 3, 5 a 8 uzavřením ventilů a deaktivací vstřikování a zapalování. V aktivních válcích se zvýší účinnost, protože pracují s vyšším zatížením. Přepínání probíhá během setin sekundy tak hladce, že se řidič o provozu na čtyři válce dozví prakticky jen díky poukazu na displeji informačního systému řidiče. Jakmile řidič přidá více plynu, válce se opět aktivují.

RS 7 Sportback od 2 992 900 Kč

Audi RS 7 Sportback, vrcholný model řady A7 Sportback, bylo decentně přepracováno. Dynamické pětidveřové kupé přichází na scénu s novými světlomety, markantními stylistickými detaily a ještě výkonnějším informačním a zábavním systémem. Jeho motor 4,0 TFSI oplývá výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 700 Nm. RS 7 Sportback zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Na přání dodávané pakety umožňují zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h (samostatný prvek výbavy na přání, nebo součást dynamického paketu), resp. 305 km/h (dynamický paket plus). V kombinovaném režimu je spotřeba paliva 9,5 l/100 km.

Tiptronic, quattro a vektorování točivého momentu

Osmistupňová převodovka tiptronic je precizně přizpůsobena sportovnímu charakteru modelu Audi RS 7 Sportback. Zatímco nižší převodové stupně mají sportovně těsné odstupňování, snižuje dlouhý převod 8. stupně spotřebu paliva. Řidič má na výběr režimy D a S, nebo může řadit manuálně pádly na volantu, resp. pákou voliče.

Trvalý pohon všech kol quattro modelu Audi RS 7 Sportback rozhodujícím způsobem zvyšuje úroveň trakce a bezpečnosti. V základním nastavení je hnací síla mechanicky rozdělována mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby může bez jakékoli prodlevy směřovat až 70 procent točivého momentu dopředu, nebo až 85 procent dozadu.

Precizní rozdělování hnací síly podporuje systém selektivního řízení točivého momentu na jednotlivých kolech v limitních situacích při průjezdu zatáčkou. Na přání může být zadní náprava modelu RS 7 Sportback doplněna sportovním diferenciálem, který aktivně mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola dvoustupňovou planetovou převodovkou s regulací otáček.

Podvozek a brzdy

RS 7 Sportback jezdí sériově na kovaných 20“ kolech, nebo na přání na 21“ litých kolech. Speciální konstrukce čtyř brzdových kotoučů s vnitřním chlazením a zvlněným okrajem snižuje hmotnost. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 milimetrů a při brzdění je svírají černě lakované šestipístkové třmeny (na přání červené). Alternativně jsou k dispozici kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 milimetrů. Jejich třmeny mají šedý odstín antracitu a nesou nápisy „Audi ceramic“. Tyto highendové brzdy prakticky netrpí ztrátou brzdného výkonu, jsou extrémně odolné, výkonné, mají dlouhou životnost, a také výrazně nižší hmotnost. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC je přizpůsoben dynamickému charakteru modelu Audi RS 7 Sportback.

Audi RS 7 Sportback se sériově dodávaným vzduchovým odpružením
RS-adaptive air suspension má sportovní a zároveň komfortní nastavení. Karoserie je v porovnání s modelem A7 Sportback o 20 milimetrů níž. Další součástí systému je adaptivní tlumení, které se přizpůsobuje stavu vozovky, jízdnímu stylu řidiče a režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Sportovní podvozek RS plus, dynamické řízení

Audi nabízí jako alternativu tužší sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Tento systém pracuje s ocelovými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou diagonálně propojeny olejovým potrubím s centrálním ventilem a čistě hydraulicky působí proti nežádoucímu naklánění karoserie. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem, které lze integrovat do systému Audi drive select. Jeho charakteristika je speciálně přizpůsobena modelu RS 7 Sportback.

Design

Pro karoserii jsou nabízeny tři nové metalické laky – stříbrná Floret, bílá Glacier a černá Mythos – společně s perleťovým lakem modrá Sepang, který je rovněž novinkou. Zádi dominuje difuzor, z něhož po stranách ústí dvě velké eliptické koncovky výfukové soustavy. Ještě sportovnější zvuk vytváří na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS, kterou prozrazují také leskle černé koncovky výfukové soustavy.

Ještě individuálnější vzhled může Audi RS 7 Sportback získat díky třem na přání dodávaným stylistickým paketům s ozdobnými prvky v povrchové úpravě matný hliník, uhlíkový kompozit nebo leskle černý lak. Centrální otvor pro přívod vzduchu na přídi nese nápis quattro.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.