Audi R8 LMX – první sériově vyráběný vůz s laserovými světlomety

Sportovní Audi ve své vrcholné verzi nabídne laserové světlomety jako první na světě. S těmi letos budou svítit závodníci na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a pak 99 šťastlivců vlastnící tuhle R8. Audi tak udělalo další krok v oblasti inovativního osvětlení.

Prvním sériovým automobilem s laserovými světlomety mělo být BMW i8 (podzim 2014). Audi však vyvinula vlastní laserové světlomety pro závodní vůz R18 e-tron quattro, který letos pojede 24h Le Mans. Aby předběhla BMW v sériové produkci, rychle nabídla limitovanou edici 99 kusů modelu R8, které dorazí k zákazníkům už během léta. Základem se stala verze R8 V10 Plus, která byla dále vylepšena – pevný karbonový spoiler na zádi (běžně má model R8 na tomto místě výsuvný spoiler), karbonový difuzor, karbonové kryty zpětných zrcátek, karbonové přední lízátko pod nárazníkem a křidélka po stranách předního nárazníku. Tato aerodynamická vylepšení napomáhají stabilitě při vysokých rychlostech. Desetiválcový atmosférický motor disponuje výkonem 419 kW (570 k), což je o 20 k více než má běžně R8 V10 Plus. Samozřejmostí je 7stupňový S-Tronic a pohon všech kol quattro. Vůz je standardně vybaven keramickými brzdami. Akceleraci 0–100 km/h zvládá za 3,4 s, maximální rychlost činí 320 km/h. R8 LMX poznáte podle speciální barvy Ara Blue a specificky čalouněného interiéru s kůží Nappa a modrým prošíváním.


Autor: Audi

rozdíl mezi LED, dálkovými LED a laserem

Laserová technologie světel funguje s Matrix LED světlomety. Do rychlosti 60 km/h osvětlují vozovku před automobilem LEDky, nad 60 km/h pak laser. Laserové světlo se před automobilem šíří homogenněji. Jeho dosah je pak ve srovnání s LED světlomety delší.

Audi si za tuto technologii nechá dobře zaplatit. Audi R8 LMX startuje na částce € 210 000,– (pro srovnání Audi R8 V10 Plus stojí od € 173 000,–).

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 5. 2014 21:02