Audi RS5 Cabrio – noční můra kadeřníka

Přestože je Audi RS5 Cabrio na trhu dva roky, jako by na něj už začal sedat prach. Audi přichází s oživením v podobě kabrioletu. Co nabídne tahle namakaná Audi s atmosférickým osmiválcem pod kapotou a plátěnou stahovací střechou?

RS5 definují tři věci – atmosférický motor V8, pohon všech kol Quattro a potřebná dávka luxusu. Pojďme si to rozebrat jedno po druhém.

Motor

Audi se přeplňovaných motorů nikdy neštítilo a nyní v době downsizingu je jejich uplatnění o to markantnější. Výjimkou jsou dva vrcholné modely – RS5 a R8. Model RS5 je poháněn vysokootáčkovým motorem V8 4,2 FSI s následujícími parametry – výkon 331 kW (450 k) v 8250 ot./min. a točivý moment 430 Nm. S těmito hodnotami se setkáme i v případě novinky – RS5 Cabrio. To akceleruje z 0–100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost s omezovačem je už tradičně nastavena na 250 km/h, za drobný příplateček pak na 280 km/h. Výrobce udává apetit po vysokooktanovém palivu 10,9 l/100 km v kombinovaném provozu. Síla je přenášena na všechna kola přes 7stupňovou automatickou převodovku S-tronic využívající dvě spojky.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

TIP: Fotogalerie: Audi R8 4,2 FSI Quattro

Podvozek

Systém pohonu všech kol Quattro v případě RS5 využívá aktivní středový diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu pro optimální přenos hnací síly na jednotlivá kola. Poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu je 40:60. V extrémním případě se poměr může změnit na 70:30, resp. na 15:85. Víceprvkové zavěšení podvozku je z hliníku, ostatně tento materiál najdete i v jiných částech vozu (např. přední blatníky) a to z důvodu úspory hmotnosti. Charakteristika tlumičů Dynamic Ride Control má tři úrovně. Řízení je elektromechanické, připlatit lze za dynamické řízení s proměnlivým účinkem posilovače. RS5 zpomalují masivní brzdy s 8pístkovými třmeny na přední nápravě. Průměr kotoučů je nemalých 365 milimetrů. Keramické brzdy najdete v seznamu příplatkové výbavy stejně jako 20“ ráfky s pneumatikami 275/30 R20. RS5 Cabrio jezdí standardně na devatenáctkách s pryží o rozměru 265/35 R19.

Vzhled a luxus

RS5 Cabrio využívá stejné díly karoserie jako Coupé, tedy přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, typickou masku chladiče à la včelí plástve a dvě oválné koncovky výfuku. LED pásky denního svícení patří již ke koloritu současných Audi. I na kabrioletu najdete kryty vnějších zpětných zrcátek z broušeného hliníku, ale tím hliníková hitparáda nekončí. Hliník se usadil i na rámu čelního okna, vlastně kolem celé kabiny vozu a také na předním spoileru. Odtrhovaná hranka na víku kufru je pro změnu karbonová. Lehká textilní střecha obsahuje pěnovou výplň pro lepší akustický komfort. Její stažení je dílem 15 sekund.

Zdařilý interiér nabídne přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, tříramenný volant se zploštělou spodní částí, dělená zadní sedadla s možností sklopení, zavazadelník o objemu 380 litrů, dále ušlechtilé materiály a porci luxusní výbavy. Uživatelské rozhraní MMI Plus a Audi Drive Select pro změnu režimů řízení, řazení a podvozku vás asi nepřekvapí, naopak Lap Timer je v případě kabrioletu trošku zbytečný, ale proti gustu… Pro lidi žijící tzv. online je zde Audi connect s WLAN hotspotem, navigace využívající Google Earth a funkci Street View.

Kdy a za kolik bude Audi RS5 Cabrio?

Audi RS5 Cabrio se začne prodávat začátkem roku 2013 se základní cenou € 88 500, takže zájemci o pořádný vítr ve vlasech si budou muset pár měsíců počkat.

Video

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.