Audi RS6 Avant performance & RS7 Sportback performance

Ještě více síly pro modely RS6 Avant a RS7 Sportback. Pod novým doplňkovým označením „performance“ se ukrývá výkon 445 kW a točivý moment až 750 Nm.

Pod kapotou

Motor 4.0 TFSI nyní poskytuje nejvyšší výkon 445 kW (605 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Krátkodobé zvýšení plnicího tlaku umožňuje využívat točivý moment až 750 Nm. Oba dva modely RS zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy, což odpovídá zlepšení o 0,2 sekundy v porovnání s příslušným výchozím modelem RS. Ke zrychlení z 0 na 200 km/h potřebují pouhých 12,1 sekundy, o 1,4 sekundy méně než výchozí modely RS. S dynamickým paketem, dodávaným na přání, lze nejvyšší rychlost zvýšit z 250 na 280 km/h, či dokonce na 305 km/h. Navzdory zvýšení výkonu o 33 kW (45 k) spotřebuje motor V8 pouhých 9,6 l/100 km, resp. 9,5 l/100 km.

Podvozek

Trvalý pohon všech kol quattro přenáší hnací sílu na vozovku a variabilně rozděluje točivý moment prostřednictvím mezinápravového diferenciálu. V základní konfiguraci je 40 % hnací síly přenášeno na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu. V případě potřeby zasahuje funkce rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Audi může na přání doplnit poháněcí ústrojí quattro sportovním diferenciálem na zadní nápravě s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi vnitřní a vnější kolo.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení RS adaptive air suspension s dynamickým nastavením snižuje světlou výšku o 20 milimetrů. Integrovaný systém adaptivního řízení tlumičů mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem řízení.

Modely RS performance jsou sériově vybaveny exkluzivními 21“ koly z lehké slitiny, které mají pneumatiky rozměru 285/30 v případě modelu RS6 Avant performance, resp. 275/30 u modelu RS7 Sportback performance. Čtyři kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají konstrukci s vlnitými okraji, která snižuje jejich hmotnost. Na přání nabízí Audi keramické kotoučové brzdy vyztužené uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stabilization Control) má režim Sport a může být v případě potřeby deaktivován.

Nastavení podle chuti

Řidič si může upravit funkci hlavních komponentů pomocí systému Audi drive select, do jehož působnosti spadá řízení, motor včetně zvukového projevu, 8stupňová převodovka tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál. Novinkou v modelech performance je speciální tlačítko na sportovním multifunkčním volantu RS obšitém kůží. Podobně jako v novém Audi R8 může řidič jeho prostřednictvím aktivovat režimy auto, comfort, dynamic a individual, aniž by musel odvracet zrak od vozovky.

Vzhled

Výsadní postavení obou nových modelů RS performance umocňují nápadné stylistické detaily. Mezi ně patří sportovně navržené nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi a výrazně tvarovaným difuzorem na zádi, leskle černá voštinová mřížka masky chladiče v typickém stylu modelů RS a rozšířené boční prahy. Exteriér ve specifickém stylu RS performance se odlišuje také logem quattro na otvoru pro přívod vzduchu a atraktivními doplňky v matném odstínu titanu. Audi nabízí na přání nový exkluzivní metalický lak v odstínu modrá Ascari.

Ceny

Audi RS6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur, Audi RS7 Sportback performance 121 700 eur. Oba nové modely vstoupí do předprodeje od listopadu.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.