Audi RS6 – tatínkova volba

Sága superkombi od Audi pokračuje. Nová RS6 je tu, aby vás odvezla s celou rodinou rychlostí až 305 km/h. Je to vůbec možné? Přesvědčte se.

Rychlá kombi mají u Audi tradici. Sice ne kdovíjak dlouho, ale silnou. V letech 1994 až 1995 se vyráběl (u Porsche) model RS2 – dělo postavené na základech Audi 80 Avant s pětiválcovým turbomotorem o výkonu 232 kW (315 k). Tohle auto předefinovalo kategorii kombi – pohon všech kol a pětiválec 2,2 l dopovaný turbem KKK umožňovaly takovou akceleraci a rychlost, že mnoho sportovních aut té doby jen bledlo závistí. Na dálnici by s vámi RS2 držela krok až do rychlosti 277 km/h. S pěti lidmi a spoustu věcí na palubě! Nástupce v podobě RS4 přijel až v roce 2000, ale nás zajímá větší a výkonnější RS6 z roku 2002. Pod její kapotou brumlal rovněž turbomotor, pro rychlé Audi tak typický, ale s osmi válci. Tahle čtyři-dvojka twin turbo disponovala výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 650 Nm. V této zlaté éře se Němci předháněli o to, kdo postaví silnější auto, a tak v roce 2008 na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG reagovala Audi novou RS6. Její motor 5,0 l V10 vycházel z motoru pro Lamborghini Gallardo s drobnou změnou – dvojicí turbodmychadel. Výkon byl vskutku monstrózní – 426 kW (580 k) a 650 Nm. Tehdy nastal čas, aby tento 2025 kilogramů těžký vůz krotily (příplatkové) keramické brzdy. Poslední počin od Quattro GmbH je sice chudší co do počtu koní, počtu válců a objemu motoru, ale dohání to větší silou a pružností. A rovněž menším apetitem po palivu.

Motor

4,0 TFSI V8 twin turbo

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 700 Nm dostupný mezi 1750 a 5500 ot./min.
Vypínaní poloviny válců (válce 2,3,5 a 8) při nízké zátěži. Aktivní uložení motoru zamezující vibracím při přechodu z 8 válců na 4 a naopak.

Pohon

Stálý pohon všech kol Quattro s vektorováním točivého momentu a samosvorným středovým diferenciálem. Středový diferenciál má vlastní chladič oleje. Převodovka Tiptronic – 8stupňová automatická.

Technika a výbava

Standardní výbava

6pístkové brzdy s průměrem kotoučů 390 mm na přední nápravě.

Vzduchové odpružení s nastavitelnou tvrdostí v rámci Drive select.

Vypínatelná stabilizace.

20“ hliníková kola.

Automatická klimatizace.

Navigace MMI plus s MMI touch a audiosystém s 10 reproduktory.

4místná konfigurace.

Příplatková výbava

Zadní samosvorný diferenciál.

Podvozek Dynamic Ride Control s ocelovými vinutými pružinami a třícestnými nastavitelnými tlumiči, které jsou navzájem propojeny.

Variabilní řízení.

Karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm.

21“ kola.

Prémiové audio Bang&Olufsen Advanced Sound Systém s 15 reproduktory o celkovém výkonu 1200 W.

5místná konfigurace.

Balíček Dynamic (maximální rychlost 280 km/h).

Balíček Dynamic Plus (maximální rychlost 305 km/h).

Technické údaje
palivo benzín akcelerace 0–100 km/h (s) 3,9
počet válců 8 maximální rychlost (km/h) 250
objem motoru (ccm) 3993 převodovka 8A
výkon (kW) 412 kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 9,8
točivý moment (Nm) 700 pohotovostní hmotnost (kg) 1925

Podobné články:

3 komentáře u „Audi RS6 – tatínkova volba“

  1. Červený lak novým „RS“ modelům od Audi vážně sluší. Jinak díky TopDrivu za přátelštější ovládání fotogalerie…

    Odpovědět
      • Já osobně bych uvítal RS2, má stále šmrnc a pětiválec. Její největší kouzlo je však v její nenápadnosti. Sehnat dnes slušný kousek už ale začíná být problém.

        Odpovědět

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.