Audi S3 Cabriolet

Má plátěnou střechu, lehkou konstrukce, motor 2.0 TFSI s výkonem 221 kW a sportovní podvozek. Interiér pojme čtyři pasažéry a kufr má objem 245 litrů. Výrobce slibuje silné zážitky a spotřebu 7,1 l/100 km. Koncem léta dorazí do ČR.

Design

Maska chladiče Singleframe v chromovaném rámečku má platinově šedou mřížku a dvojité příčky s hliníkovou povrchovou úpravou. Otvory pro přívod vzduchu jsou vymezeny výraznými hranami, rozděleny dvojitými žebry a vyplněny voštinovou mřížkou. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznete exkluzivní odstíny černá Panther s krystalickým efektem a modrá Sepang s perleťovým efektem. Profil vozu je definován hliníkovými lištami na rámu čelního okna a spodní hraně bočních oken, dále kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a obložením bočních prahů. Víko zavazadlového prostoru nese odtokovou hranu. Příčka se vzhledem hliníku a čtyři svislá žebra definují tvar platinově šedého difuzoru, který obklopuje čtyři koncovky výfukové soustavy. Příď a záď zdobí loga S3.

Motor

Přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) a nabízí maximální točivý moment 380 Nm od 1800 do 5500 ot./min. Turbodmychadlo poskytuje plnicí tlak až 1,2 baru. S 6stupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic zrychlí S3 z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pohotovostní hmotnost je 1620 kilogramů. Je-li Audi drive select nastaven v režimu dynamic, reaguje motor na pedál plynu rychleji a převodovka S tronic zařadí do svého repertoáru přidávání meziplynu během řazení nižších převodových stupňů. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírají zvukové klapky ve výfukové soustavě. Kombinovaná spotřeba paliva je 7,1 l/100 km. Vůz je vybaven systémem start-stop.

Náhon na všechny čtyři – quattro

Srdcem pohonu quattro pro modely Audi s motorem uloženým vpředu napříč je nově vyvinutá lamelová spojka s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Kompaktní a robustní spojka je umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. V této poloze přispívá navzdory své relativně nízké hmotnosti k vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Ve svých útrobách skrývá sadu lamel v olejové lázni. Kovové třecí kotouče jsou uspořádány po dvojicích za sebou – vždy jeden kotouč je pevně spojen se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhý kotouč je pak připevněn k výstupnímu hřídeli do diferenciálu zadní nápravy. Za normálních podmínek posílá spojka téměř veškerou hnací sílu na přední kola. Pokud u nich dojde ke ztrátě trakce, může spojka plynule přenést točivý moment dozadu řízeným stlačením sady lamel.

Podvozek

Hmotnost vozu je rozložena mezi nápravy v poměru 56:44, na čemž má svůj podíl dozadu skloněný motor a posunutí přední nápravy více dopředu. Obě řešení pocházejí z modulární koncernové platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Pomocný rám a naklápěcí ložiska přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková. Elektromechanický posilovač progresivního řízení přizpůsobuje svůj účinek rychlosti.

Díky sportovnímu podvozku je S3 o 25 mm nižší v porovnání s modelem A3 Cabriolet. Ve standardní výbavě jsou 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 225/40 R18.

Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select reguluje charakteristiku motoru, posilovače řízení a převodovky S tronic. Řidič si může zvolit režimy comfort, auto, dynamic, efficiency nebo individual. Audi drive select zahrnuje rovněž na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride.

Střecha

S3 Cabriolet má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Vrstva účinné izolační pěny uvnitř střechy snižuje hladinu vnitřního hluku. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Aktivní ochranný systém pro případ převrácení chrání cestující v případě nehody.

Interiér a výbava

Součástí sériové výbavy je barevný displej informačního systému řidiče. Elektricky výsuvný palubní monitor (sériově s MMI radio a vyššími audiosystémy) má speciální grafiku S3. Sportovní sedadla poskytují tělu spolehlivou oporu. Čalounění kombinuje kůži Pearl Nappa a tkaninu. Na přání se dodávají kombinace Alcantary a kůže Pearl Nappa nebo kůže Fine Nappa a Velvet. Standardní výbava zahrnuje rovněž sportovní volant obšitý kůží s emblémem S3. Na přání se dodává kůží obšitý multifunkční sportovní volant s dole zploštělým věncem, který může být navíc doplněn pádly pro manuální řazení. Dalšími sériově dodávanými prvky jsou pedály a opěrka pro levou nohu z kartáčované ušlechtilé oceli. V kombinaci s na přání dodávaným komfortním klíčkem zdobí tlačítko start-stop červený prstenec. Sériově se montuje rovněž alarm, automatická klimatizace, světlomety xenon plus a paket úložné schránky. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů může být rozšířen sklopením zadních opěradel. Při složené střeše je jeho objemu 245 litrů. Paleta asistenčních systémů zahrnuje sériově dodávané rozpoznávání únavy řidiče, adaptivní tempomat, Audi side assist, Audi active lane assist, kamerové rozpoznávání dopravních značek, parkovacího asistenta se selektivním zobrazováním a bezpečnostní systém Audi pre sense.

Výbava na přání zahrnuje mimo jiné vyhřívání prostoru hlavy v předních sedadlech, světlomety LED a komfortní klíček. Portfolio informačních a navigačních systémů završuje navigační systém MMI navigation plus s MMI touch a sedmipalcovým monitorem s vysokým rozlišením. Doplňkový modul Audi connect přináší do vozu na míru ušité internetové služby Audi prostřednictvím rychlého standardu LTE. Ještě výš zvedá laťku audiosystém Bang & Olufsen se 13 reproduktory.

Cena

První vozy S3 Cabriolet budou na českém trhu koncem léta. České ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu bude základní cena začínat na částce € 48 500.