Audi TT Sportback Concept – opravdu pro čtyři pasažéry?

Audi přivezlo do Paříže avizovaný koncept postavený na bázi třetí generace modelu TT. Pozoruhodný je tím, že je postaven jako čtyřdveřové kupé. Má tato kreace smysl?

Nejdříve mi oznámení prodloužené TT přišlo trochu jako další nesmyslný model, obzvlášť když už v nabídce Audi dva podobně koncipované kousky již má. Jenže design mě vážně přesvědčil. Koncept představený na francouzské půdě lze považovat za téměř finální podobu vozu, zatím však není potvrzena jeho výroba. Ale zpět k designu, nejzajímavější na něm je, že na první pohled vypadá jen jako lehce prodloužené kupátko. Konstruktérům se brilantně podařilo nenápadně zakomponovat zadní pár dveří. Na tom má podíl jak bezrámová konstrukce dveří, tak i skoro neviditelné kliky dveří. Čtyřdveřové TT samozřejmě přejímá většinu prvků přídě i zádě z kupé. Boční profil je krásně symetrický a zachovává designovou čistotu výchozího dvoudveřového TT.

Technicky stojí kupé na platformě MQB. Oproti dvoudveřovému TT narostla karoserie do délky na 4470 mm (+300 mm). O 120 mm byl prodloužen rozvor náprav, jelikož bylo třeba vytvořit dostatek místa pro pasažéry na dvou zadních samostatných sedačkách. Ty lze pro zvětšení zavazadelníku i sklopit. Mimo designu je jedním z inovátorských prvků použitý pohonný agregát. Jde o známou jednotku 2,0 TFSI z řady EA 888 ale o vysokém výkonu 400 koní. Aby technici vymáčkli ze čtyřválce litrový výkon 200 koní, museli použít vysokopevnostní kovaný klikový hřídel, z vysokopevnostní slitiny odlitý blok motoru nebo turbodmychadlo schopné dosahovat plnícího tlaku až 1,8 bar. Jednotka generuje maximální točivý moment 450 Nm. K přenosu momentu na všechna kola použilo Audi sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. Jedním ze zajímavých prvků studie jsou použitá 21 palcová kola obutá do plášťů o rozměru 225/30. O vynikajících dynamických schopnostech TT vypovídá údaj o zrychlení na stovku za 3,9 sekundy!

Názor TopDrive

Honza: Designově ikona! Z praktického hlediska trochu úzkoprofilová skupina zákazníků. Umím si představit zákaznici, které se dvoudveřové TT líbí, ale postrádá prostor pro transport dětí. Sportback by pak byl jasnou volbou. Oproti A5 Sportback a A7 Sportback jde o výrazně svěžejší koncept.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Tomáš: Mě TT Sportback nechává naprosto chladným. Design hodnotím jako zdařilý. O účelu, smyslu chcete-li, nemá smysl filozofovat, tohle auto bude prodávat jeho krása, nikoliv velikost zavazadelníku. Tedy za předpokladu, že dojde na sériovou výrobu. Motoru o výkonu 400 koní nedávám v případě tohoto modelu moc šancí.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.