Bezpečnostní pásy s airbagem

Do automobilů si nachází cestu další, zcela nový bezpečnostní prvek – beltbag neboli bezpečnostní pás s airbagem. Jak funguje a k čemu slouží?

Bezpečnostní pásy byly ve své době velkou revolucí, před jejich příchodem nechránilo posádku automobilu zhola nic. Lidé jedoucí v automobilu se tak mohli spoléhat jen na brzdy… tehdy ještě bez ABS, samozřejmě. Díky pásům nepřekousl řidič v případě nehody volant a spolujezdec nevylétl čelním oknem. Podobně revolučním prvkem byl i airbag, který bezpečnostní pásy nenahradil, jak si mnozí mysleli, nýbrž doplnil. Nyní se oba prvky spojily v jeden – beltbag.

Jak funguje

Beltbag je vyvíjen pro zadní sedadla, kde se doposavad cestující museli spoléhat na klasické bezpečnostní pásy a postranní airbagy. Beltbag se používá úplně stejně jako běžný bezpečnostní pás. V případě nehody dojde odjištění patrony se stlačeným plynem, která za méně než 40 milisekund nafoukne „airbag“ uvnitř bezpečnostního pásu. Energie při nárazu se tak rozloží do větší plochy pásu, čímž se sníží riziko poranění hrudního koše. S přihlédnutím k faktu, že na zadních sedadlech cestují většinou děti nebo senioři, roste smysl takovéhoto řešení.

Kde se s beltbagy setkáte

Prvním vozem vybaveným beltbagy byl Ford Explorer (2011). Tento příplatkový prvek se s největší pravděpodobností ukáže i v nové generaci Fordu Mondeo. Vedle Fordu se touto problematikou aktivně zabývá i Mercedes-Benz, který beltbagy připravuje pro třídu S (2013).

Beltbag v akci 

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 7. 2012 15:01