BMW Alpina B7 Biturbo – kočár pro císaře

Dlouhý rozvor, nejjemnější kůže, klavírový lak, záclonky, lampičky, tablet a taky dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s výkonem 608 koňských sil. Alpina B7 překonává „běžné“ sedmičkové BMW ve všech směrech. Čtěte podrobnosti a mrkněte na video.

Dnes byla ve společnosti Invelt představena odborné veřejnosti novinka v podobě vozu BMW Alpina B7 Biturbo. Model postavený na základě aktuální řady 7 (G12) nabízí malosériový výrobce Alpina pouze v prodloužené verzi a s pohonem všech kol xDrive. Maximalistický vůz charakterizuje výbava a pohonná jednotka. 


Autor: Tomáš Čanda

Nastoupená flotila vozů BMW Alpina.

Z BMW řady 7 přebírá Alpina B7 následující:

Moderní a dokonale sladěné technologie odpružení nabízejí nepřekonatelný zážitek z jízdy, která se vyznačuje ostrým, dynamickým chováním a vynikajícím pohodlím. Nastavení podvozku je Alpinou optimalizováno tak, aby bylo v souladu s filozofií značky a výkonem motoru. 

Řízení zadních kol v systému Integral Active Steering v kombinaci s lehkou
a extrémně tuhou karosérií s uhlíkovým jádrem (Carbon Core) umožňuje nejenom velmi přímé ovládání, ale také úroveň agility, jaká je obvykle doménou menších výkonných vozidel.

Pohon všech kol xDrive a jeho dynamické rozdělení výkonu, který proměnlivě rozděluje točivou sílu mezi přední a zadní nápravu.

Charakteristiky Alpiny B7:

Nezaměnitelná 20" popř. 21" kola ALPINA CLASSIC vyrobená ze slitiny, s dvaceti paprsky a ukrytým vzduchovým ventilkem. Vůz je vybaven pneumatikami MICHELIN Pilot Super Sport s rozměry 255/40 ZR20 vpředu a 295/35 ZR20 vzadu.


Autor: Tomáš Čanda

Luxusní prostředí, vybrané materiály nejvyšší jakosti a moderní, čistý vzhled interiéru s nenápadnými detaily typickými pro značku ALPINA. Ručně upravený sportovní volant ALPINA s nejjemnější kůží LAVALINA s modrým/zeleným prošíváním je podmanivý při prvním doteku. Dekor interiéru tvořený klavírovým lakem nebo luxusním myrtovým dřevem.


Autor: Tomáš Čanda

Digitální, plnobarevná přístrojová deska ALPINA s LED technologií a výjimečným vzhledem. Tři možnosti vzhledu na výběr – klasické modré ukazatele s červenými ručičkami v režimu Comfort, modré/zelené číselníky a ukazatele v režimu Sport a displej Eco Pro.


Autor: Tomáš Čanda

Přenos síly zajišťuje nová generace vynikající osmistupňové automatické sportovní převodovky s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Převodovka byla dále vylepšena a upravena pro výkonové charakteristiky motoru V8 s vysokým točivým momentem ve spolupráci se ZF tak, aby poskytovala výjimečně pohodlnou jízdu za všech situací. Také je možné aktivovat funkci Launch Control. Pro maximálně dynamický výkon zvolí řidič manuální režim, při kterém řadí manuálně pomocí tlačítek SWITCH-TRONIC na zadní straně volantu.

Několik slov k pohonné jednotce

Systém Bi-Turbo tvoří dvě speciálně vyvinutá turbodmychadla umístěná mezi hlavami osmiválcového motoru. Mají optimalizované skříně turbodmychadla twin-scroll a kola kompresoru se zvětšenými průměry vstupu a výstupu. Točivý moment 670 Nm je k dispozici při 2 000 otáček za minutu. Od 3 000 otáček za minutu je k dispozici maximum točivého momentu (800 Nm). 


Autor: Tomáš Čanda

Uvnitř motoru jsou písty Mahle a svíčky NGK navržené tak, aby pracovaly při teplotách a zatíženích spojených s tlakem 1,4 bar a kompresním poměrem 10,0:1.

Sportovní výfukový systém z nerezavějící oceli zajišťuje snížení zpětného tlaku a hmotnosti a má zvuk typický pro motory V8. Aktivní výfukové ventily umožňují řidiči ovlivňovat zvukový zážitek přepínáním mezi režimem Comfort a Sport.

Nahlédněte dovnitř

.

Technické údaje

Motor

Zážehový přeplňovaný osmiválec do V
Objem válců (cm³): 4395
Vrtání a zdvih (mm): 89,0 × 88,3
Kompresní poměr: 10,0:1
Maximální výkon (kW): 447
Maximální točivý moment (Nm): 800

Dynamika

Akcelerace 0–100 km/h (s): 3,7
Akcelerace 0–200 km/h (s): 12,5
Maximální rychlost (km/h): 330

Spotřeba paliva

město (l/100 km): 14,7
mimo město (l/100 km): 7,9
kombinovaný režim (l/100 km): 10,4

Převodovka

ZF 8HP75
osmistupňová automatická

Rozměry, kapacita a hmotnost

Délka (mm): 5250
Šířka (mm): 1902
Výška (mm): 1491
Rozvor (mm): 3210
Objem zavazadelníku (l): 515
Objem palivové nádrže (l): 78
Pohotovostní hmotnost (kg): 2110

Cena

V současné době je možné vůz objednávat. Pro český trh bude dostupný pouze model v prodloužené verzi (LWB) za cenu od 4.213.800,– Kč vč. 21 % DPH.

Fotogalerie