BMW i8 Spyder Concept – hybridní budoucnost podle BMW

Po konceptu i8 přichází BMW s otevřenou verzí i8 Spyder, která by nás měla přesvědčit o tom, že hybrid nemusí být nudná hranatá škatule na kolech. Necháte se zlákat?

Na koncept sice můžete nahlížet jako na designové cvičení, ale pod povrchem se dějí věci, které nabírají reálnou podobou blízké budoucnosti. Přesvědčivější je to tím spíše, že BMW hodlá s výrobou i8 začít už v roce 2015! A tady si přiznejme, že pokud se za tři roky objeví i8 na silnici, bude to šok. Přeskočme řečičky o tom, co design i8 představuje, jaké emoce a dynamiku vyvolává a pojďme rovnou k důležitým věcem.

Jezdí 250 km/h a léčí hory

Spyder je dvoumístný vůz s výklopnými dveřmi a karbonovou karoserií. Pohotovostní hmotnost je 1630 kilogramů a rozložení váhy na jednotlivé nápravy je v ideálním poměru 50:50. Pohon tohoto plug-in hybridu zajišťuje elektromotor o výkonu 96 kW (130 k) a přeplňovaný benzínový tříválec s výkonem 163 kW (221 k). Elektromotor pohání přední kola, spalovací motor ta zadní. Vůz je schopen jízdy pouze na elektrický proud, a to do vzdálenosti 30 kilometrů


Autor: BMW

i8 Spyder Concept

Lithium-iontové baterie se dobíjejí během jízdy nebo z elektrické sítě ze zásuvky. Plné nabití baterií ze sítě trvá 2 hodiny. Když oba dva motory spojí své síly, ženou vůz vpřed silou až 550 Nm. Akcelerace 0–100 km/h je dílem 5 sekund a maximální rychlost činí 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je podle výrobce 3 l/100 km.

Také čtěte: BMW ActiveHybrid 5

Chytré dobíjení

Komunikační technologie a navigační systém využívající dopravní zpravodajství vás informují o parkovacích místech s návazností na městskou hromadnou dopravu, dobíjecích stanicích a v případě, že vás cestou čeká dopravní zácpa, systém si s předstihem dobije akumulátory, aby vůz dopravní zácpu projel čistě na elektrický pohon. V kabině vozu máte možnost sledovat funkci jednotlivých druhů pohonu, stav baterií a volit mezi jízdním režimem ECO Pro a Sport.


Autor: BMW

i8 Spyder Concept

Koncept i8 je snahou BMW o trvalé zachování rozvoje individuální mobility. Jak účinný bude v každodenní praxi, uvidíme možná už za tři roky.


Exteriér a interiér i8 Spyder

i8 Spyder v pohybu