BMW představí v Ženevě novou produktovou řadu M Performance

[AKTUALIZOVÁNO] Co přinese nový program vozů M Performance – větší radost z jízdy pro náročné zákazníky nebo konkurenci pro vrcholné M modely z vlastních řad? Máme fotky, známe technické údaje.

BMW zákazníkům nabízí poměrně široké možnosti, jak „vylepšit“ své automobily. Při objednávce nového automobilu můžete v příplatkové výbavě zaškrtnout položku M paket, pod kterou se skrývají agresivnější nárazníky, odtrhová hrana na víku kufru, jiná hliníková kola, tvrdší podvozek a sportovněji laděný interiér. Před zhruba dvěma lety přišlo BMW s programem Performance, který zahrnuje celou řadu položek. Objednat lze celý balík nebo jen vybrané položky, vždy však na již vyrobený vůz. O instalaci dílů se pak stará autorizovaný servis. Samozřejmostí je záruka jako na jakékoliv jiné originální díly BMW.

Na jaře letošního roku BMW M GmbH představí novou řadu produktů zaměřených na řidiče, kteří hledají především sportovní jízdní projev, ale současně si chtějí užívat také komfortu a praktičnosti. Vedle vrcholných modelů řady M přibudou vozy M Performance. Ty se budou vyznačovat specifickými verzemi motorů, podvozky poskytujícími zvýšenou agilitu a emotivnějším vzhledem. Automobily z produktové řady BMW M Performance budou mít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě (od 8. do 18. března 2012).

„Těmito vozy se soustředíme na zákazníky, kteří hledají ve svých vozech více emocí a dynamiky, ale současně se nechtějí vzdát snadné každodenní použitelnosti,“ vysvětluje Dr. Friedrich Nitschke, prezident BMW M GmbH. Nitschke současně oznámil, že paleta nabízených vozů BMW M Performance se bude postupně rozšiřovat a bude obsahovat jak zážehové, tak vznětové motory. Významnou roli v těchto automobilech bude mít účinný inteligentní pohon všech kol BMW xDrive.

xDrive a diesel v první linii

Prvními vozy řady M Performance budou sedan M550d xDrive, kombík M550d xDrive Touring, SUV X5 M50d a X6 M50d. Všechny tyto vozy sdílí stejnou technikou – pohon všech kol xDrive, 8stupňovou automatickou převodovku a vznětový motor, konkrétně řadový šestiválec 3,0 l se třemi turbodmychadly. Výkon motoru dosahuje následujících hodnot – 280 kW (381 k), 740 Nm. Sedan a kombi řady 5 budou z 0–100 km/h akcelerovat za 4,7 resp. za 4,9 sekundy a měly by si vystačit s 6,3–6,4 litry nafty na 100 kilometrů. SUV X5 a X6 se na stovku dostanou za 5,4 resp. za 5,3 sekundy a spotřeba bude činit 7,5 litru.

Vozy dostaly M-paketové nárazníky, specifická kola, černé koncovky výfuků, šedá vnější zpětná zrcátka a černý interiér s dominantním podílem alcantary a hliníku.

M Performance modely budou představeny v březnu na ženevském autosalonu. K zákazníkům by měly dorazit v květnu (řada 5) a v červnu (X5, X6).

Co lze od M Performance očekávat?

Vozy BMW byly vždy zaměřeny na řidiče, a proto některé „skalní“ fanoušky a věrné zákazníky trošku mrzí fakt, že v posledních letech vozy BMW až moc zpohodlněly. Touhu po dostupném, řidičsky zaměřeném bavoráku tak hasí tradičně M pakety. Hierarchicky výše stojí díly Performance, které ale nejsou určeny všem modelům. Jistou náplastí na sportovní, přesto pohodlné modely mají tedy být vozy M Performance, které mimo jiné nabídnou i zmíněný pohon všech kol a naftové motory. Z úst automobilky však slyšíme stejnou rétoriku pro vrcholné modely M a nové M Performance týkající se sportovnosti a každodenní použitelnosti. Neměly by se však s příchodem vozů M Performance více vymezit vrcholné M modely proti zbytku modelové řady? Rozezná laik na první pohled „hardcorovou“ M5 od naftové M Performance? Rok 2011 patřil vůbec k nejúspěšnějším rokům divize M GmbH. Po právě představené M5 by nás tento rok měla čekat ještě M6 postavená na základech řady 6 coupé, popř. cabrio.