BMW M Power Day 2013 na Autodromu Most

Prezentaci a vyzkoušení aktuálních modelů BMW M na závodním okruhu jsme si nemohli nechat ujít. Čtěte naše dojmy a sledujte fotky, protože je na co koukat!

Autorizovaný dealer BMW – společnost Stratos Auto uspořádala pro své zákazníky a vybrané novináře akci nazvanou M Power Day. Autodrom Most se jevil jako ideální místo pro představení a test aut s výkony od 320 do 560 koňských sil. V boxové uličce stály následující modely: M135i xDrive, M3 Cabrio, M6 Coupé, M6 Cabrio a M5 sedan. Za pozornost stál i Safety Car dohlížející na bezpečnost, byl jím vůz M3 Coupé osazený brzdami Brembo a výfukovým systémem Akrapovič. Mimochodem výfuky Akrapovič byly jedním z témat dne a jeden takový výfuk si bylo možné detailně prohlédnout.

Dojmy z jízdy

Jako první si vybírám M6 Coupé – komfortem a výkonem napěchovaný vůz. Parametry jistě znáte, takže jen pro pořádek – dvakrát přeplňovaný motor V8 4,4 l o výkonu 412 kW (560 k), s maximem točivého momentu 680 Nm, pohonem zadních kol a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na volnoběh motor tiše duní, ale stačí jen lehké polechtání plynu a dostaví se patřičná zvuková kulisa doprovázená zachvěním celého vozu, jakoby těch 560 hřebců pod kapotou čekalo na povel ke startu. 

Dynamika vozu je dechberoucí, na silnici by to bylo ještě více patrné než na okruhu. Přeplňovaný motor je svým charakterem blíže motoru atmosférickému, neboť o nějaké prodlevě turbodmychadel a následnému kopanci nemůže být řeč. Chování auta je příkladné, čitelné a nezáludné, ale stačí pár zatáček a cítíte, že po dráze vodíte kočár o váze 1850 kilogramů.

Po pár kolech přesedám do modelu M5, který má totožnou techniku. Nepatrně vyšší váhu a menší tuhost karoserie (je zde jeden pár dveří navíc) jsem víceméně nezaznamenal. Empětka se řídí stejně dobře jako M6. Manuální řazení pomocí pádel pod volantem je bezchybné, tohle se musí líbit každému. S brzdami jsem byl spokojen, otázkou je jejich výdrž po 10, 15 a více kolech strávených na okruhu. Na silnici s nimi nebude problém.

Protože radost z jízdy není jen o výkonu, byl jsem moc zvědav na M135i. Tohle malé mrštné auto s přeplňovaným řadovým šestiválcem o výkonu 235 kW (320 k) vás umí „popohnat“ silou 450 Nm. Pohotovostní hmotnost je méně než 1600 kilogramů, záleží však na náhonu a převodovce. M135i není čistokrevné auto divize M, je to takový předskokan. Zde přítomný vůz byl vybaven 8stupňovou automatickou převodovkou a náhonem na všechna čtyři kola (xDrive). Kdybych si mohl vybírat, tak bych volil puristickou zadokolku s manuálem, ale automat řadí výborně (i zde jsou pádla pod volantem) a xDrive na okruhu nebyl přítěží.

Bohužel musím konstatovat, že jízda s M135i mě bavila nejméně a znovu opakuji, na vině nebyl výkon (ve srovnání s M5/M6). Auto na mě dělalo takový umělý dojem a neposkytovalo takovou zpětnou vazbu, jakou bych od takového automobilu požadoval. Očekával jsem vlka v rouše beránčím, ale dočkal se spíše německého ovčáka. Nepochybuji o tom, že v běžném silničním provozu to bude skvělý společník na každodenní cesty, nicméně při ostré jízdě se projeví celá plejáda kompromisů, které BMW muselo udělat proto, aby M135i bylo všestranným vozem.

K nahlédnutí byly další dva zajímavé modely – 335i s doplňky M Performance a novinka – M6 Gran Coupé. Těmto vozům jsem vyhradil samostatnou fotogalerii.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 6. 2013 12:43