BMW X3 po faceliftu s novou tváří a možností pohonu jen zadních kol

Mnichov pokračuje v ofenzívě trhu prostřednictvím nových či inovovaných modelů. Facelift oblíbeného SUV nepřinesl jen plastiku „obličeje“ ale rovněž nový motor, možnost pohonu jen zadních kol a změny se dotkly i výbav.

Facelift X3 (F25) poznáte na první pohled – po vzoru současných modelů dostala X3ka nové přední světlomety, které se dotýkají ledvinek masky chladiče. Tato světla mohou být vybavena LED technologií. Vyhlazením vrásek prošly oba nárazníky a zpětná zrcátka. Velká změna se týká interiéru – konkrétně středového panelu s ovladači audia a klimatizace. Ten starý pocházel z trojkové řady (E90), nyní se zde nachází slušivý panel, který najdete ve všech současných BMW. Ruku v ruce s tím jdou nové materiály a barvy dekorů či potahů. Aktivní tempomat, asistent dálkových světel, plně barevný Head-up displej a plný balíček Connected Drive jsou příplatkové prvky, které si našly cestu i do modelu X3. Klasický M Sport paket zůstává na seznamu příplatkové výbavy, k němu se nově přidává XLine paket.

Testovali jsme BMW X3 xDrive20d

X3 byl první model, který přišel s pohonem xDrive – to byla první generace (E83) v roce 2004. Nyní si můžete u modelu 20i (benzín 2,0 l turbo, 134 kW/184 k) vybrat zdali chcete náhon na všechna čtyři kola (xDrive) nebo jen na zadní (sDrive). Základní model 18d (diesel 2,0 l, 110 kW/150 k) se bude nabízet s pohonem zadních kol. Modernizaci prodělal asi nejoblíbenější motor – 20d, který mírně posílil (+6 k , +20 Nm) na hodnoty 140 kW/190 k a 400 Nm. Zároveň klesla jeho kombinovaná spotřeba na 5,0 l/100 km (s 8st. automatem) resp. na 5,4 l/100 km (s 6st. manuálem).

Zkoušeli jsme aktuální modely BMW s pohonem všech kol xDrive

Názor TopDrive

Facelift hodnotíme jako povedený, model X3 nadále zůstává atraktivním SUV střední velikosti. Stále si myslíme, že dvoulitrový diesel s pohonem všech kol a automatickou převodovkou dává největší smysl pro X3.