Cadillac CTS-V – vůz, který Evropa nedocenila

Cadillac CTS-V Coupé stojí za povšimnutí. Problém je, že v Evropě nemáte moc šancí si jej všimnout, ačkoliv se na starém kontinentě prodává. Přitom tahle „designovka“ má dost výkonu na to, aby vyzvala všechny ty rychlé audiny, bavoráky a mercedesy.

Ostré hrany karoserie, protáhlé zadní LED lampy, nízká silueta střechy, centrálně umístěné koncovky výfuku a 19“ kola, to jsou charakteristické prvky tohoto amerického vozu. Design Cadillacu je natolik svérázný a odlišný od všeho, co u nás jezdí, že jej snad ani nelze přehlédnout. A už vůbec ne přeslechnout. Ano, běžný CTS s motorem V6 nestojí za větší pozornost, ale my se tady bavíme o CTS-V, vrcholné verzi s přeplňovaným motorem V8.

Lehce modifikované nárazníky zrovna nevypovídají o potenciálu vozu. To až velké koncovky výfuku a brzdy Brembo s 6 a 4pístkovými třmeny dávají tušit, že by se mohlo jednat o výkonný kočár. V kabině je to podobné. Sedadla jsou sice od firmy Recaro, ale nic „závodního“ na nich není. Nabízí sice oporu v zatáčkách, ale navíc mají širokou škálu nastavení, elektrické ovládání, výhřev a ventilaci. Kontrastem k audiosystému od Bose a infotainmentu se 40 GB pevným diskem jsou volant a řadicí páka obšité alcantarou. Takže by to nakonec mohlo být sportovní auto?

Po nastartování musí přijít zákonitě šok. Tohle moderně vypadající auto zní jako muscle car. Tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu – k motoru V8 o objemu 6,2 l, který je navíc přeplňovaný kompresorem Eaton. Pokud se trochu orientujete mezi americkými vozy, pak víte, že GM má jeden takový motor určený pro Corvette ZR1. No a to je on. Pravda, pro Cadillac byl trochu upraven a oproti Corvette nabízí menší výkon, ale i tak mluvíme o tučných parametrech – 415 kW (564 k) a 747 Nm. Cadillac dělá stovku za 3,9 sekundy!

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Výkon na zadní kola se přenáší pomocí samosvorného diferenciálumanuální 6stupňové převodovky Tremec TR6060. Alternativou je pak 6stupňový automat Hydra-Matic 6L90 s pádly řazení na volantu. Další věcičkou vypůjčenou z Corvette jsou tlumiče Magnetic Ride Control s magneto-reologickou technologií. Snímače na každém kole neustále přizpůsobují tlumení stavu vozovky. Podvozek má dvě předvolby – Tour a Sport.

Názor TopDrive

Cadillac CTS-V je v podstatě luxusní a praktičtější interpretací sportovního vozu Corvette. Oproti ní nabízí možnost automatické převodovky. Nejlepší je, že kromě 2+2 coupé se dělá i ve verzi sedan a kombi. Svými výkony patří mezi špičkové luxusní vozy, jako jsou Audi RS, BMW M a Mercedes-Benz AMG. Německé vozy budou přeci jen o něco lepšími auty než Cadillac a navíc jsou v Evropě doma, takže to bude ten pravý důvod, proč je oproti Cadillacu běžně vídáme. To je ale škoda, protože CTS-V je jiný a krásně hrubý. V současné době se testuje nový model. Ten by měl motor buď z nové Corvette Z06 nebo menší V8 twin-turbo.

Po menších úpravách lze docílit těchto výsledků

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.