Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (3. díl)

V dnešním díle bych se rád více zaměřil na spotřebu mého vozu Škoda Octavia 2.0 TDI před i po optimalizaci softwaru od BSR.

Jsem normální řidič, vozidlo používám téměř každý den k jízdám do práce a jak je dále potřeba. Občas se rád svezu svižně, ale vše samozřejmě v rámci platných zákonů. Mimo pracovní den jezdím převážně delší vzdálenosti, zhruba 100 a více kilometrů, a tak jeden z důležitých aspektů používání auta je jeho spotřeba. Jak jsem již zmiňoval v prvním dílu tohoto seriálu, podle palubního počítače byla průměrná spotřeba za posledních 4000 km 5,0 l/100 km. Určitě se dá říct, že na těchto zhruba 4000 km splňuji parametry metodiky pro výpočet kombinované spotřeby. Tedy zhruba 40% jízdy ve městě, dalších zhruba 35% jízdy mimo město po „okreskách“ a zbylých 25% na dálnici. Velký technický průkaz udává kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km. Byl jsem tedy i zvědavý jakým způsobem se optimalizace od BSR odrazí na „dlouhodobé“ spotřebě, ale to až za chvíli.

Každý čtvrtek jezdím do Prahy stejnou trasou vždy zhruba ve stejnou hodinu. Cesta mi trvá přibližně 65 minut „plus mínus“ asi 3 minuty, „plus mínus“ asi 2 km/h na průměrné rychlosti za cestu. Před optimalizací jsem tuto trasu jezdil za 4,6 l/100km. Po úpravě softwaru řídící jednotky od společnosti BSR Česká republika a Slovensko se mi podařilo tuto hodnotu stlačit o další 4 dcl na 100 km, tedy na hodnotu 4,2 l/100km. Je pravdou, že se jedná o trochu atypickou cestu. Tedy nejdříve zhruba 3 km ve městě, pak 10 km mimo město, 32 km po dálnici a pak zhruba 40 km mimo město (do těchto „mimoměstských“ 40 km počítám i pražský okruh – plynulá jízda rychlostí zhruba 80 km/h).

Na snížení spotřeby se velkou měrou podepisuje fakt, že Octavie má teď vyšší výkon a více síly v nižších otáčkách než před úpravou a také není třeba tak urputně šlapat na plyn v průběhu trasy, motor držet ve vyšších otáčkách apod. Stačí pouze takové „šolíchání“ plynového pedálu.

Po optimalizaci BSR jsem vynuloval palubní počítač a aktuálně mám s úpravou najeto zhruba 3200 km. Na palubním počítači září spotřeba po tuto dobu 4,8 l/100km. Mimo jedné cesty z Prahy do Brna a zpět se dá říct, že rozložení jízd je stejné jako v předchozích 4000 km.

S optimalizací softwaru jsem naprosto spokojen. Octavie je teď mnohem živější. Už tak nízkou spotřebu se mi podařilo díky optimalizaci ŘJ stlačit na dlouhodobé spotřebě o zhruba dalších 5%. To je příjemný bonus k zvýšení výkonu, síly a také k zábavnosti od BSR.

Honza

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 11. 2013 13:16