Chevrolet Corvette ZR1 to nandal novému SRT Viperu

Nejsilnější verze právě odcházející šesté generace Corvette se předvedla v nejlepším světle, když pokořila nejnovější americký sporťák – SRT Viper. Jezdilo se na domácí půdě s profíkem za volantem. Dodge se cítí ukřivděn.

Americký magazín Motor Trend proti sobě postavil dva velmi vyrovnané soupeře – Chevrolet Corvette ZR1 a SRT Viper GTS. Šestá generace Corvette se pomalu chystá do důchodu, v lednu 2013 se představí sedmá generace tohoto legendárního sportovního vozu. SRT Viper GTS je naopak novinkou, na kterou je Dodge velmi pyšný. Nového Vipera představili s velkou pompou, jeho parametry mluví jasnou řečí. Když jsme vás o tomto voze informovali, kvitovali jsme s povděkem, že Viper zůstal věrný velkému atmosférickému motoru a manuální převodovce. Ale zpět k testu, který se konal na kalifornské trati Laguna Seca, což je ideální místo k prověření takových „monster“ jakými ZR1 a GTS jsou. Za jejich volantem neseděli redaktoři Motor Trendu, ale profesionální závodní jezdec Randy Pobst.

Technické údaje
vůz Chevrolet Corvette ZR1 SRT Viper GTS
motor V8 OHV, kompresor V10 OHV, bez přeplňování
objem motoru (ccm) 6162 8382
výkon (kW) 469 (dle jiných metodik uváděno i 476) 470
točivý moment (Nm) 819 813
převodovka 6M 6M
poháněná náprava zadní zadní
pohotovostní hmotnost (kg) 1516 1522
pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup Pirelli PZero Corsa
cena testovaného vozu (USD) 125 920,– 141 990,–

Jak tedy dopadlo srovnání amerických vozů v domácím prostředí? Překvapivě a pro Dodge ne zrovna lichotivě. Randy Pobst označil Corvette ZR1 za lépe ovladatelný vůz, čemuž taky odpovídalo nejlepší kolo zajeté s časem 1:33.70. SRT Viper to nedokázal rychleji než za 1:35.77. To je čas, za který by se v Laguna Seca nemusely stydět ani jiné sportovní vozy, ale ve srovnání s Corvette je to potupa. Někdo by mohl namítat, že Corvette ZR1 měla výhodu v keramických brzdách (Viper měl ocelové), ale tyto brzdy jsou součástí standardní výbavy verze ZR1.

Z výsledku testu neměl radost Ralph Gilles, šéf divize SRT, který si posteskl na Twitteru (viz příloha), že Dodge oba vozy podrobil testu a rozdíl nebyl takový, jaký naměřil Motor Trend. Vtipně vyzněla věta o tom, že někteří řidiči se Viperu zbytečně bojí. Že by se bál zkušený závodník Randy Pobst? U Dodge každopádně mají o čem přemýšlet a současná Corvette může se vztyčenou hlavou přenechat své místo generaci C7.