Co byste o Bentley Continental GT Speed měli vědět

Jak vypadá zvenku, jak uvnitř, co jej pohání a jak dlouhé jsou čekací lhůty? To vše se dozvíte v dnešním článku, který je věnovaný aktuálně nejrychlejšímu Bentley – Continentalu GT Speed.

Bentley své „rychlejší“ modely (ne že by ty základní byly pomalé) označuje trefně: „Speed“. O toto označení nebyla ošizena ani poslední generace Continentalu GT. Toto velké coupé svými výkony v podstatě nahrazuje Continental Supersports, ale vzhledově se oproti verzi Supersports drží trochu zpátky. Rozeznat verzi Speed od běžného Continentalu GT je tak trochu oříšek, protože Speed na svůj potenciál nijak neupozorňuje. Je jako gentleman v dokonale padnoucím obleku.

Svaly pod kapotou

Vůz je poháněn biturbo motorem W12 s objemem rovných 6 litrů, jak je u Continentalu GT zvykem, nebudeme-li počítat benjamínka GT V8. Výkon je mamutí – 460 kW (625 k), stejně jako točivý moment. V rozmezí 2 000 až 5 000 ot./min. máte k dispozici 800 Nm. S takovým krouťákem by Continental mohl na nádraží posunovat vagony! Pohotovostní hmotnost pohybující se na hranici 2 300 kilogramů vypadá na první pohled děsivě, ale když okusíte akceleraci (z 0–100 km/h za 4,2 sekundy), tak zjistíte, že váha auta je jen číslo v technickém průkazu. Podobné je to i s maximální rychlostí. S balistickými raketami země – země od Ferrari či Lamborghini můžete směle držet krok, Speed umí 330 km/h. Převodovka má 8 rychlostí, díky čemuž je nový Speed oproti předchůdci o nějakých 12–13 % úspornější.

Podvozek a brzdy

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Kdyby nebylo na Continentalu tolik hliníku, vážil by minimálně o tunu více. Hliníkové je přední a zadní zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníky a multilinkem. Pro Speed byly speciálně přepracovány tlumiče a pružiny. Vůz má samonivelační systém udržující světlou výšku. Točivý moment je přenášen na obě nápravy v poměru 40:60 předek/zadek. Kola o rozměru 9,5×21 nabízí výrobce ve dvou odstínech – stříbrné a grafitové. Obaleny jsou gumami s rozměrem 275/35 R21. Zkrotit Speeda je úkol hodný 8pístkových brzd s ventilovanými kotouči o průměrech 405 a 335 milimetrů. Je libo keramiku? Jistě, kdo by nechtěl ušetřit 20 kilo. Tyto kotouče by svým průměrem trumfly rodinou pizzu, na přední nápravě rotuje 420 milimetrů keramiky, na zadní pak 356 milimetrů.

Pohodlí jako pro krále

Uvnitř najdete čtyři křesla, ta přední jsou elektricky polohovatelná, vyhřívaná a ventilovaná. Vytříbené materiály – dřevěná dýha, kov a nejjemnější kůže vás obklopují všude, kam pohlédnete. Středu palubní desky dominuje obrazovka infotainmentu, který má 30 GB pevný disk. Pro hudbu máte prostor 15 GB. Přehrávání hudby přes MP3 přehrávač či iPod je možné, dále je zde CD měnič na šest disků a slot na SD kartu. Kombinace barev je v interiéru opravdu velká, v naší galerii najdete ukázku těch nejzajímavějších variací. Pohon všech kol, silný motor a luxusem napěchovaný interiér dělají z Continentalu GT Speed výborného společníka na dlouhé cesty. Do zavazadlového prostoru o objemu 358 litrů se nějaký ten kufr značky Louis Vuitton určitě vejde.

Sem s ním

Zájemci o Continental GT Speed mohou od července letošního roku zadávat objednávky. Protože výroba každého Bentley je vysoce individuální záležitostí, čekací lhůty jsou dlouhé 4 až 5 měsíců.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.