Další počin Peugeot Sport – 308 Racing Cup

I když se divize Peugeot Sport podílí na civilních modelech, což vítáme s otevřenou náručí, hlavní náplní práce jsou přeci jen závodní automobily. Krok ze silnice na závodní trať byl učiněn transformací modelu 308 GTi na 308 Racing Cup.

Nižší, širší…

Již z jeho pohledu, křivek a aerodynamiky je zřejmý jeho závodní charakter. 
Došlo k úpravě blatníků, aby mohly pojmout širší kola. Peugeot 308 Racing Cup má nyní nezaměnitelný sportovní vzhled. Šířka vozu dosahuje 1910 mm, což je o 106 mm víc, než nabízí 308 GTi. Spojler umístěný v zadní části se inspiroval předpisy WTCC. Specifické přední a zadní nárazníky, ale také přední splitter, zajišťují vozu aerodynamickou účinnost.

Technologie ve voze

Agregát 1.6 THP je odvozen přímo z motoru vozu 308 GTi. Specialisté na motory z Vélizy usilovali o dosažení nových výkonů, s nimiž bude vůz schopen čelit silné konkurenci v oblasti motoristického sportu. Turbo ze soutěžního vozu 208 T16 umožnilo modelu Peugeot 308 Racing Cup překonat hranici 308 koní. Další vývoj by měl přinést ještě vyšší výkony.

Peugeot 308 Racing Cup od svého dvojčete z běžného provozu přebral také prvky nápravového systému, jako jsou čepy a zadní nosník. Inženýři naopak v rámci přizpůsobení vozu závodní kariéře zvolili specifické díly, zejména u brzd, které jsou opatřeny šestipístovými třmeny. Šestistupňová převodovka má sekvenční řízení, které se ovládá páčkami na volantu.
Jednou z předností je i hmotnost vozu, která v případě Peugeotu 308 Racing Cup činí pouze 1000–1050 kg.

Mezinárodní kariéra

Peugeot 308 Racing Cup bude od konce roku 2016 k dispozici zákazníkům po celém světě. Předpokládá se, že bude nástupcem vozu RCZ Racing Cup v rámci „one-make series“, ale také v závodech cestovních automobilů, jako je například VLN v Německu, REC ve Španělsku, CITE v Itálii a BGDC v Belgii, nebo i ve vytrvalostních závodech, jako jsou „24H series“.

Lákadlo expozice Peugeot ve Frankfurtu

Peugeot 308 Racing Cup se představí na frankfurtském autosalonu ve dnech 17.-27. září. Z osvětlených výstavních ploch se pak přesune do akce a veřejnosti předvede své přednosti na okruhu Paul Richard při finále GT Tour ve dnech 24.-25.října.

Technické specifikace

Motor: zážehový přeplňovaný 1.6 THP
Výkon: 226 kW (308 k)
Průměr výfuku: 70 mm
Palivová nádrž: sériová
Převodovka: 6st. sekvenční

Video od Peugeot