Ferrari 488 Spider vs. Lamborghini Huracán Spyder

Obě italské továrny na sny představily ve Frankfurtu nové modely bez střechy, a tak je nejvyšší čas je podrobit papírovému srovnání. Vyplatí se Lamborghini zůstat u atmosférického motoru, nebo se také mělo vydat cestou přeplňování?

Oba vozy jsou přímými konkurenty, a tak toho mají hodně společného – dvoumístná kabina, zavazadlový prostor dostatečný tak pro menší dámskou kabelku, extravagantní vzhled… Rozchází se v pohonu a systému střechy. 

Lamborghini se v obou směrech drží spíše tradičnějšího přístupu – stále si ponechává atmosférický motor, i když „úspornému“ vypínání poloviny válců a systému start/stop se nevyhnulo, a střechu má plátěnou. Dále má pohon všech kol. 

Ferrari sází na pevnou skládací střechu a přeplňovaný motor pomocí dvou turbodmychadel. Downsizovaný motor vozu z Maranella vykazuje o zhruba litr menší kombinovanou spotřebu paliva než býk ze Sant´Agaty, ale oba údaje musíme brát s rezervou. Dosáhnout na 11, resp. 12 l/100 km asi možné bude, ale ukažte nám někoho, kdo by se o to snažil. Ferrari díky turbodmychadlům vykazuje větší točivý moment, jehož nástup je pochopitelně v nižších otáčkách. Papírově je na tom tedy lépe, ale Lamborghini tleskáme, že si v dnešní době ponechalo atmosférický desetiválec, jehož zvuk vás donutí tetelit se blahem.

Technické údaje
vůz Ferrari 488 Spider Lamborghini Huracán LP 610–4 Spyder
náhon zadní 4×4
převodovka 7A 7A
motor přeplňovaný V8 3,9 l atmosférický V10 5,2 l
výkon (kW) 492 449
točivý moment (Nm) / otáčky za minutu 760 / 3000 560 / 6500
akcelerace 0–100 km/h (s) 3,0 3,4
akcelerace 0–200 km/h (s) 8,7 10,2
maximální rychlost (km/h) 327 324
čas stáhnutí/natáhnutí střechy (s) 14 17
pohotovostní hmotnost (kg) 1420 1542
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 11,4 12,3
cena (Euro) ? 186 450,–

Fotogalerie Ferrari 488 Spider

Fotogalerie Lamborghini Huracán LP 610–4 Spyder