Ferrari F430 GT2 – pohled pod pokličku

Závodním vozům se na našich stránkách běžně nevěnujeme, a tak je tahle F430 výjimkou potvrzující pravidlo. Na vůz jsme se byli podívat v Brně, kde se jela Podzimní cena Masarykova okruhu.

Předposlední zářijový víkend se jela Podzimní cena Masarykova okruhu, která hostila jak české okruhové mistrovství, tak i pohárové závody – Kia, o poznání zajímavější Radical Cup a Porsche GT3 Challenge Central Europe. My jsme trávili většinu času v boxu týmu K&K Racing Team, abychom „okoukli“ jejich techniku – Ferrari F430 GT2 se kterým závodí Marcel Kusín a Zdeněk Tesařík v divizi 4 vytrvalostních závodů. Tento vůz stavěla italská firma Michelotto, která odladila i motor. Než se vůz dostal do rukou českého týmu, tak hájil barvy AF Corse, mimo jiné i na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 2009. Jedná se o čistokrevný závodní vůz třídy GT2, tudíž jeho odlišnost od sériového a i cupového auta je značná. Původními karosářskými díly jsou zadní blatníky a střecha, zbytek karoserie tvoří lehké karbonové díly a okna z makrolonu.


Autor: Tomáš Čanda

průjezd boxovou uličkou

Zakrytou podlahu má už sériová F430, na GT2 byly použity opět lehké materiály včetně jinak řešeného zadního difuzoru. Zádi dominuje křídlo s nastavitelným přítlakem. Uvnitř vozu je originální jen palubní deska a i ta doznala patřičných změn. Klimatizaci a rádio byste hledali marně. Je zde datalogger, vysílačka, hlavní vypínač baterie, hasící systém a také obrazovka nahrazující vnitřní zpětné zrcátko. Mezi kabinou a motorovým prostorem je z bezpečnostních důvodů plechová přepážka, takže pilota o dění za vozem informuje kamera. Samozřejmostí je pak závodní sedadlo a bezpečnostní rám. Namísto pádlového řazení převodovky Ferrari má tahle GéTéDvojka sekvenční převodovku Hewland. Vyměnit převody zabere mechanikům zhruba půl hodiny.


Autor: Tomáš Čanda

pohled do interiéru

Tím se dostáváme k technice – uprostřed uložený motor Ferrari V8 byste na první pohled nepoznali. Motor má zcela jinak řešené sání, airbox a výfuky. Výkon se pohybuje kolem 404 kW (550 k), což je pěkná hodnota zvlášť ve spojení s váhou vozu na úrovni 1140 kilogramů. Pro potřeby vytrvalostních závodů má vůz stolitrovou nádrž na palivo. Ze sériového podvozku toho také moc nezbylo, původní jsou jen spodní ramena, jiné jsou tlumiče včetně pružicích jednotek, čepy a uchycení ramen. Kola BBS jsou uchycena centrální maticí. Samostatnou kapitolou jsou pak brzdy Brembo, jejichž stisk nesmí polevit ani po několika hodinách závodního nasazení. Vůz si ponechal xenonové světlomety, které doplňuje další pár světel, neboť vytrvalostní závody se jezdí i za tmy. Z tohoto závodu si vůz odvezl pohár za 3. místo. Gratulujeme.