Honda Civic Type-R 2015 – oturbený VTEC na LSD

Dočkali jsme se! Honda konečně zveřejnila fotky, videa a data k novému Civic Type-R. Zájemci o hothatch se mohou těšit na výkon 310 koní, manuální převodovku, samosvorný diferenciál, nápravu s oddělenou těhlicí a další technické lahůdky. Čtěte.

Trvalo to, ale nakonec se zdá, že se čekání na nový Type-R vyplatilo. Honda vyvíjela tento sportovní model jak na domácí Suzuce, tak na německém Nürburgringu. Automobilka se tlaku přeplňovaných motorů nakonec nevyhnula, ale manuální převodovku naštěstí zachovala.

Neznalec by mohl nový Type-R označit za dílo pubertálního tunera, ale faktem je, že aerodynamický balíček karoserie má své opodstatnění a stojí za ním vývoj ve větrném tunelu. Například velikost, tvar a pozice zadního křídla se ladila tak dlouho, dokud nebylo dosaženo optimálního přítlaku a zároveň minimalizování nežádoucího odporu vzduchu. V podobném duchu bychom mohli hovořit o předním nárazníku či zadním difuzoru.

Taktéž v interiéru na vás Type-R křičí, že je sportovním vozem. A i zde jsou hezké a funkční věci, mezi které počítáme v první řadě sportovní sedadla, tříramenný volant s ryskou, hliníkové pedály či hliníkovou hlavici řadicí páky.

2.0 VTEC Turbo

S uječenými atmosférickými motory je amen, ale systém VTEC s dvěma profily vačkových hřídelí zůstal. A nakonec ani o vysoké otáčky motoru nebude řidič ochuzen, protože motor točí až 7000 ot./min. Čtyřválec 2,0 l VTEC s turbodmychadlem dává pěkných 228 kW (310 k) v 6500 ot./min. a plnotučných 400 Nm ve 2500 ot./min., čímž Civic Type-R dorovnává všechny ty Golfy GTI, Focusy ST a Mégany R.S.

Tahle Honda dělá z 0–100 km/h za 5,7 s a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h.

Manuál, samosvor, Brembo a další

Jedna věc je značný točivý moment, druhá věc je jeho přenos na silnici. Honda přichází s vlastní interpretací přední nápravy s oddělenou těhlicí, která má eliminovat přenášení výkonu do řízení provázené taháním za volant. Chválíme samosvorný diferenciálmanuální 6stupňovou převodovku (údajně s nakrátko poskládanými kvalty).

Type-R dostal 19“ kola s pneumatikami 235/35 R19 vyvinutými přímo na tělo. Pod koly jsou rudě lakované třmeny brzdového systému Brembo se čtyřpístky vpředu a kotouči o průměru 350 mm.

„R“ driving mode

Civic Type-R je poprvé vybaven tzv. „R“ módem, který zostří reakci pohonného ústrojí, přitvrdí tlumiče a upraví posilovač řízení.

Info pro kupující

Honda Civic Type-R se bude prodávat v pěti barvách karoserie: bílá, černá, stříbrná, modráčervená.

GT balíček nabízí další vylepšení

Příplatkový balíček výbavy obsahuje přední a zadní parkovací senzory, dešťový senzor, elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, dále integrovanou satelitní navigaci Garmin (včetně pětileté aktualizace map zdarma), audiosystém s osmi reproduktory a Honda Advanced Driver Assist Systems. Tato komplexní sada technologií orientovaných na bezpečnost zahrnuje Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition System, High-Beam System, Blind Spot Information a Cross Traffic Monitor. Honda City-Brake Active je v Civic Type R standardně.

Video 1

Video 2

Onboard z Nürburgringu, čas: 7:50