Nissan 370Z – hrubián pro řidiče fajnšmekry

Vidlicový šestiválec, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a přijatelná cenovka? To zní dobře. Nissan 370Z zní víc než dobře!

Receptura ze staré školy

Když v roce 2003 uvedl Nissan model 350Z, navázal tím na sportovní modely Fairlady Z, jejichž éra začala v 60. letech minulého století. Vůz si díky 3,5 litrovému šestiválci, dobrému podvozku a zadnímu pohonu získal srdce fanoušků po celém světě. Vedle coupé nabízel Nissan i verzi roadster. Model byl postupně vylepšován a výkon motoru stoupal. Tak to šlo až do roku 2008, kdy přišel na scénu nový model 370Z. Ten je lepší ve všech směrech, ale byl vyroben podle stejné receptury – atmosférický vidlicový šestiválec, bytelný podvozek, samosvorný diferenciál a kabina pro dva.

Coupé i roadster

370Z není dnes už novinka, ale na ulici jej rozhodně nepřehlédnete. A dobrá cena mu zůstala! Technické údaje naleznete v našich kartách, ale pojďme si přiblížit, co nabízí jeho výbavy. Vedle základní verze, která vás přijde bez tisícovky na rovný milion, tu máme výbavy Pack 1 za 1 109 000 Kč (coupé) a 1 204 000 Kč (roadster).


Autor: Nissan

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

370Z roadster

Všechny modely, tou základní počínaje, mají klimatizaci, elektricky stavitelná sedadla, xenonové světlomety a samosvorný diferenciál. Vedle 6stupňové manuální převodovky (doporučujeme) s funkcí Synchro Rev Control můžete za 60 000 Kč mít i 7stupňový automat s možností řazení pádly pod volantem.


Autor: Nissan

370Z interiér

Za zhruba dalších 100 000 Kč se dostanete k výbavě Pack 2. Ta k audio systému BOSE s 8 reproduktory (Pack 1) přidá ještě HDD navigační systém se 7“ displayem, AUX-in, USB vstupem a 10 GB pamětí pro vaši hudbu, dále pak praktickou zadní parkovací kameru. Vás by však měla zajímat verze GT Edition, která se dělá pouze ve verzi coupé za 1 169 000 Kč, resp. 1 229 000 Kč s automatem.


Autor: Nissan

370Z GT Edition

GT Edition

GT Edition byla ušita pro evropský trh a přišla v průběhu letošního léta. Důležité změny se dotkly podvozku, konkrétně tlumičů a řízení. Vůz tak nabízí ostřejší reakce, lepší ovladatelnost a zároveň vyšší jízdní komfort. Pro automatickou převodovku přibyl režim snow. Verze GT Edition má navíc temně šedé 19“ ráfky RAYS a tři speciální barvy – diamond black, black rose a briliant white. Boky vozu zdobí polep s nápisem GT Edition.


Autor: Nissan

370Z GT Edition

Výhodou GT Edition je, že je levnější a přitom stejně vybavená jako Pack 2, navíc obsahuje zmíněná vylepšení. Takže pokud netoužíte po roadsteru, měla by být GT Edition jasnou volbou.

Cílová skupina

Coupé s manuální převodovkou je ta nejlepší volba a dává v případě hrubiánského zet­ka největší smysl. Modely Z si svoji pověst vybudovaly právě u nadšených řidičů a drifterů. Člověk, který vyhledává pouze styl a prvotřídní komfort, bude tímto Nissanem nejspíše zklamán, a to i v případě roadsteru s automatickou převodovkou.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.