Jaguar F-Pace – první SUV značky chce zákazníky Porsche Macan

Doba pokročila a i kdysi tak konzervativní značka jako Jaguar musí rozšířit paletu svých modelů o SUV. Ty jsou natolik v kurzu, že nenabídnout nějakého příslušníka této sorty by bylo minimálně z obchodního hlediska velkou chybou. Své ambice již předvedl Jaguar před dvěma lety v konceptu C-X 17. Designově právě z tohoto konceptu novinka přímo vychází.

Vizáž

Příslušnost ke značce je zřejmá na první pohled, signifikantní LEDkové světlomety, typická maska nebo charakteristický výdech v předním blatníku zde tým designérů pod vedením Iana Calluma úspěšně aplikoval. Výsledek má vyvážené proporce, protože záď díky velkému zkosení nepůsobí těžkopádným dojmem. Do odvážnějších kreací se tvůrci nepouštěli, vždyť se bude pravděpodobně jednat o tahouna prodejů značky. K mání budou tradičně dvě odlišné varianty, standardní a sportovnější vybavená paketem R-Sport.

Technika

I zde se britský výrobce držel rozsáhlé aplikace hliníku, modulární podvozek sdílí F-Pace s modely XE a XF. Základní verze se zadním pohonem váží jen 1665 kg, a to při solidní délce 4731 mm. Hmotnost byla ušetřena i na hořčíkových příčných nosnících nebo kompozitovém víku zavazadlového prostoru. Konstrukce podvozku spoléhá vpředu na dvojitou lichoběžníkovou nápravu a vzadu na konstrukci Integral Link. Poměrně bohatá je i nabídka pohonných agregátů, dva naftové a tři benzinové. 

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Základ vytvoří verze 20d s naftovým čtyřválcovým dvoulitrem (180 k) s pohonem zadních kol a s šestistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor lze pořídit i s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem ZF. Komu by naftových 180 koní nestačilo, bude mít možnost pořídit si naftový šestiválcový třílitr (300 k) s automatem. 

Milovníci vůně benzinu dostanou základní model 20t s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem (240 k), opět jen jako „zadokolku“ s manuální skříní (tento motor se v nabídce objeví později). Středem mezi benziny bude verze 35t s třílitrovým kompresorem foukaným šestiválcem (340 k) s automatem a pohonem všech kol. A vrchol vytvoří sportovní verze s totožným motorem s výkonem zvýšeným na 380 koní.

Výbavy a ceny

První SUV Jaguaru dostane celou plejádu výbav, základní Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Základní ceny oscilují v rozmezí 1,173–2,093 milionu Kč. Již základní verze 20d za zajímavou základní cenu „lehce“ přesahující milion Kč nabídne ve výbavě elektrickou parkovací brzdu, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, LED svítilny, sledování tlaku v pneumatikách, dělená zadní sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, audioaparaturu s Bluetooth, brzdový asistent, 6 airbagů a systém Isofix.

Limitka First Edition

Na počátek produkce si Jaguar připravil limitovanou edici First Edition, což je v podstatě nejvybavenější špičková verze. Ta bude k dispozici jen s nejsilnějším naftovým i benzinovým motorem v cenovém spektru 2,227–2,347 milionu Kč. Jako výjimečnou výbavu do limitky půjde objednat dvojici exkluzivních barev, dostanete 22palcová kola a třeba i sportovní sedadla čalouněná kůží Windsor.

Názor TopDrive

Palec nahoru za fantastický design a úspěšné přenesení looku konceptu C-X17 do sériové výroby, cenovka taktéž mezi konkurencí zaujme (podotýkáme, když neřešíte výbavy, pohony či převodovky). Připomínáme, že základní Porsche Macan (verze S Diesel) přijde na 1,693 milionu Kč.

Originální příslušenství a doplňky Jaguar

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.