Jaguar nadopoval XKR steroidy

Nemá kulomety, není neviditelný a létat také neumí, i když… Pane Bonde, přemýšlejte!

Úkol gran turisma plní Jaguar XK coupé a XK convertible na výbornou. Má osmiválec pod kapotou, pohon zadních kol, luxusní interiér, čtyři sedadla a dostatečně velký zavazadelník. Zdá-li se vám, že výkon 283 kW (385 k) není dnes žádný zázrak, pak je k mání ještě verze XKR coupé a XKR convertible s 375 kW (510 k). Stejným motorem jsou vybaveny nejsilnější verze sedanů XF a XJ, označované jako XFR a XJ Supersport. Jakoby ve vší tichosti přišel vloni Jaguar s verzí XKR-75 k 75. výročí. Kompresorem přeplňovaný motor posílil o dalších 20 koní a pozornosti techniků Jaguaru neušel ani podvozek.

Současná generace XKR je na trhu pátým rokem, ale Jaguar ji do starého železa ještě nehodlá poslat. Vypadá to, že u Jaguaru nezapomněli na své sportovní kořeny, důkazem budiž verze XKR-S coupé. Sportovní a zároveň elegantní kabát modelu XKR prošel plastickou operací. 


Autor: Jaguar

XKR-S

Mřížka chladiče má černý lak. Přední nárazník obohatil karbonový spoiler a nasávače vzduchu po stranách. Před kapotou motoru přibyly dva nové otvory a zadní partie dostaly taktéž funkční prvky. Karbonový spoiler na víku kufru a karbonový difuzor pod nárazníkem. Kola mají grafitový nástřik, brzdiče jsou tradičně lakovány rudě. Interiéru dominují sportovní sedadla, která v Jaguarech rozhodně nejsme zvyklí vídat. Zadní sedadla zůstala zachována, všudy přítomná kůže taktéž, stejně jako luxusní prvky včetně navigace a audia Bower&Wilkins. 


Autor: Jaguar

XKR-S

Motor V8 s kompresorem dává 404 kW (550 k) a 680 Nm! Luxusní výbava se samozřejmě podepsala na váze vozu (1753 kg), ale motor si s váhou očividně umí poradit. XKR-S atakuje stovku za 4,4 sekundy a je schopen maximální rychlosti 300 km/h. Za ryzího sportovce tohoto Jaguara považovat nemůžeme, ale jako velmi ostré „gétečko“ si respekt určitě zjedná. Konkurent přichází z Itálie a je jím Maserati GranTurismo MC Stradale.