Jaguar XFR-S: 4 dveře a 550 koní

Jaguar tento týden v Los Angeles představil svůj nejsilnější sedan – model XFR-S. Zdá se, že v rybníčku plném dravých ryb bude opět více rušno.

Představte si trh rychlých sedanů jako rybník. V něm žijí ryby větších i menších rozměrů. Na vrcholu potravního řetězce je německá trojice – Audi S6, BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG. Do těchto neklidných vod zavítali i američtí dravci Cadillac CTS-V a Dodoge Charger SRT8. Jaguar měl doposavad v této sádce XFR, kterému na pomoc přijíždí novinka s názvem XFR-S. Voda se začíná vařit a je jen na vás, jestli dáte přednost německé dokonalosti, hrubé síle z USA či britské sofistikovanosti, která stojí někde mezi nimi. Ostré zuby mají všichni jmenovaní.

Technika

Podobně jako vzniklo XKR-S na základech XKR, se z XFR zrodilo XFR-S. Snížení světlé výšky o 10 milimetrů, tvrdší pružiny, vyztužená ramena přední nápravy, překalibrovaný stabilizační systém a kontrola trakce – to jsou podvozkové změny pro XKR-S. Předpokládáme, že XFR-S na tom bude podobně. Dynamické režimy, vypínatelná stabilizace, aktivní diferenciál a launch kontrol umí kouzla a čáry díky kterým může být XFR-S přítulnou kočičkou nebo rozdivočelou šelmou. Pod přední kapotou tluče stejné osmiválcové srdce jako v XKR-S, tedy pětilitr s kompresorem o výkonu 404 kW (550 k) a s 680 Nm točivého momentu. Oproti XFR má XFR-S 8stupňový automat. Stovku z místa umí eSko za 4,6 sekundy, maximální rychlost je 300 km/h.

Vzhled

Kdyby oba modely XFR a XFR-S stály vedle sebe, tak první čeho si všimnete, bude velké karbonové křídlo na zádi eSka. Agresivní nárazníky a difuzor mají oba, ale XFR-S šlo přeci jen o kousek dál. K černé masce chladiče přidalo eSko tmavá 20“ kola a černé rámy bočních oken. Zajímavým interiérovým prvkem je kožené čalounění s karbonovou texturou. Výsledkem je vůz, který na rozdíl od XFR neskrývá svůj potenciál.

Kdy a za kolik

Prodej XFR-S začne v létě 2013 s cenami od $ 99 000.