Jak jsem si nekoupil E30

Oblíbený trojkový bavorák za ty roky neztratil nic ze své přitažlivosti, právě naopak. I já podlehl jeho kouzlu, ale stáří a rostoucí ceny hrají v můj neprospěch. Výsledek? Zatím jsem si E30 nekoupil a obávám se, že už ani nekoupím.

Bylo mi sedmnáct a v hlavě jsem si projektoval své první auto. Určitě víte, o čem mluvím. No a právě BMW řady 3 generace E30 bylo tehdy mým vysněným vozem. Osud tomu chtěl, že jsem skončil v docela jiném autě. Má další auta už byla mnohem mladších ročníků a rozhodně si nemůžu stěžovat. Youngtimery, viz zmíněné BMW, jsem tak dál jen obdivoval ať už na internetu nebo zejména na srazech příznivců značky. Několik přátel étřicítku mělo či dodnes má, někdo sedan, jiný Touring či Cabrio. Líbily se mi všechny, ale mé sny už vyplňovaly jiné modely. Úsměvný je fakt, že jsem étřicítku nikdy neřídil, vždy jsem seděl jen na místě spolujezdce. Zlom, ba přímo zemětřesení nastalo vloni. Poprvé jsem se posadil za volant tříci a rovnou té nejlepší – kultovní M3. Tento vrcholný model, vzhledem ke svým cenám, už asi navždy zůstane pouhým snem. 


Autor: BMW

Ceny verze M3 startují dnes na částce cca 40 000 euro 

Letos si tříca opět získala moji pozornost a začínala mi motat hlavu. S chutí jsem začal pročítat zahraniční inzerci a s nechutí sledoval růst cen všech modelů a motorizací, který se vyhýbá snad jen dieselům. Od mé puberty uplynulo už hodně vody a od ukončení výroby E30 ještě více a tak se tohle BMW stihlo vymanit z pozice nejlevnější zadokolky pro nevyblázněné kluky. Dnes je BMW 3 E30 plnohodnotný youngtimer. V současnosti najdeme na trhu jen dva typy étřicítek; drahé vraky a super drahé voňavky. Čest všem výjimkám. 

Každý někdy děláme vědomé chyby. Mojí takovou chybou bylo, že jsem se začal ohlížet i po Čechách a to na známém serveru, kde seženete vše, od plyšového medvěda až po raketoplán. Zde jsem našel jeden kombík s dvapětkou pod kapotou. Auto už z fotek vypadalo zanedbaně a tak bylo hned jasné, že tohle bude „projekt“. Inu, spojil jsem se s majitelem a domluvil si setkání. Popsat zklamání, jak z vozu, tak z přístupu majitele, by vydalo na samostatný článek. Upřímně, neměl jsem velká očekávání, ale v tomto případě bylo všechno špatně. Když jsem si následně kalkuloval, na kolik by vyšla „záchrana“ tak zuboženého kusu, tak i se všemožnými slevami na díly a kamarádskou výpomocí by to bylo přespříliš. 


Autor: BMW

4×4 byla trochu přehlížená, ale dnes jí trh umí ocenit  

Druhá naděje skončila dřív, než vlastně vůbec začala. Domákl jsem se, že jeden chlapík prodává vzácnou 320 iS a pokud vím, tak zatím nikde nevisí inzerát. Auto jsem v minulosti měl možnost vidět a tak mě zpráva o prodeji pochopitelně zaujala. Ano vím, za jaké částky se dnes tyhle „italské“ M3 prodávají, každopádně představa o ceně ze strany prodávajícího mě přímo vyděsila. 

S příchodem krásného letního počasí se mi pravidelně každý rok sbíhají sliny při představách o romantických projížďkách v kabrioletu. Jestli ceny pěkných étřicítek letí vzhůru rychlostí vrtulových letadel, pak ceny kabrioletů letí k nebi rychlostí tryskáčů. Opět pohled do české inzerce a opět jeden možný kandidát. Prodávající byl tentokrát sympaťák, ale vychvalovaný stav vozu v inzerátu neodpovídal realitě. Tentokrát jsem již byl hodně nalomen, ale chladná kalkulace oprav a odstranění nedostatků mě vrátily hodně rychle oběma nohama zpět na zem.


Autor: BMW

Cabrio je proti času nejvíce imunní, o korozi se to už říct nedá 

Jsem smířen s faktem, že najít hezkou E30 (každý si pod tímto slovem představujeme něco jiného) za rozumnou cenu dnes už možné není. A nebo jen velmi ojediněle. Naštěstí jiných zajímavých aut je celá řada a tak tohle BMW budu jen dál obdivovat.