Je čas přezbrojit na Caterham R600 Superlight

Příznivci oktanové kultury nahánějící vteřiny na závodních okruzích mají o čem přemýšlet. Caterham připravil další superlehký a čistě závodně orientovaný model. Slicky, špéra, sekvence, karbon, klec a nově i kompresor jsou už v základní výbavě.

Než se dostaneme k samotné novince, trošku vám přiblížíme R500, která přišla na trhy před nějakými čtyřmi lety. Pětistovka měla čtyřválec Ford 2,0 l s výkonem 193 kW (263 k) v 8500 ot./min.! Výkon je u vozů typu Caterham jen jedním ze dvou důležitých údajů, tím druhým je hmotnost. Ta v případě R500 činila 506 kilogramů (516 kg se sekvenční převodovkou), takže poměr váha/výkon byl cca 520 koní na tunu, podobně jako Bugatti Veyron. Pětistovka dávala stovku za 2,8 sekundy a dech jí došel ve 240 km/h, ale na to vyzkoušet to měl jen málokdo dostatek odvahy. Ve standardní výbavě byla 6stupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál a čtyřpístkové brzdy vpředu. Z karbonu byly vyrobeny přední blatníky, nos, palubní deska a sedačky. Ty navíc byly doplněny o čtyřbodové pásy. Připlatit jste si mohli za sekvenční převodovku, launch kontrol, datalogger Stack, vypínač baterie a nebo za plnou závodní klec. Slušná zbraň, nemyslíte?


Autor: Caterham

R500

R600

Šestistovka má opět dvoulitrový Duratec od Fordu, ale doplněný o kompresor, čímž se stala prvním přeplňovaným Caterhamem. Výkon poskočil na 202 kW (275 k) a točivý moment si polepšil o 13% na výsledných 270 Nm. Slicky od Avonu jsou samozřejmostí, stejně jako samosvor. V základu je už ale plná ochranná klec a sekvenční převodovka. Bližší specifikace výrobce zatím neprozradil, ale hmotnost vozu bude minimálně stejná jako u R500, spíše menší. Caterham si za tohle závodní náčiníčko nechá zaplatit £ 44 995 (necelých 1,4 milionu Kč). Dobrá zpráva čeká na majitele modelu R300, protože si mohou svoji třístovku přestavět na specifikaci R600. Cena tohoto reloadu bude teprve oznámena.