Když TDI špatně startuje

Ne vždy je za špatným startováním dieselového motoru slabá autobaterie, špatně fungující startér či žhavení. Majitelé dieselů vědí, že problémy je mohou potkat nejen v zimním období. Co tedy dělat, když TDI stávkuje i v letní sezóně?

TDI nestartuje

Ráno usednete za volant, otočíte klíčkem a motor ne a ne naskočit. S tím se setkala asi většina z vás a to nemusíte vlastnit kdovíjak starý automobil. První na mysl přijdou věci jako autobaterie, startér a žhavení. Pravdou je, že tyto tři základní věci je nutné mít opravdu ve výborné kondici, aby nedocházelo k nepříjemné situaci se špatným startováním.

Tzv. teplé starty

Co si ale máme myslet o situaci, když je normální jarní nebo letní den, motor máme ohřátý na provozní teplotu, zastavíme na např. benzínce, abychom dotankovali pohonné hmoty, a pak se motoru přesto nechce nastartovat? Venku je teplo, motor nemá ani potřebu žhavit, baterie a startér jsou v úplném pořádku, ale přes to všechno jsou teplé starty problém.

Popis problému

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Čím je to tedy způsobené? Odpověď je jednoduchá. U vozidel s elektronicky řízeným rotačním axiální čerpadlem (starší TDI s výkonem 66 a 81 kW) dochází k opotřebení komponent uvnitř čerpadla. Když je nafta ohřátá na svoji provozní teplotu (cca 40°C), má menší viskozitu, tak dochází k tomu, že čerpadlo nedokáže vygenerovat dostatečně velký tlak, který se ztrácí vzniklými netěsnostmi kolem rotačního pístku. Jelikož jsou tato čerpadla řízena elektronicky, řídící jednotka motoru určuje množství paliva pro start tak, aby byla dodržena EURO norma a vozidlo při startu nedýmilo. Protože je za tepla dávka paliva při startu menší, dochází v důsledku opotřebení rotačního čerpadla k problémům při startování ohřátého motoru. Je nutné si uvědomit, že při opakovaných pokusech nastartovat trpí samotný startér a autobaterie, neboť jsou daleko více namáhány.

Tento problém se vyskytuje i u motorů s technologií čerpadlo-tryska Pumpe-Düse (TDI PD). Tam se můžeme setkat se špatným těsněním vstřikovačů, protože vstřikovací jednotky uložené v hlavě a jsou vytěsněny. Druhou věcí je velká spotřeba proudu, který nespotřebovává pouze startér, ale také všechny čtyři elektromagnetické ventily na těle vstřikovačů, kde každý dokáže odebrat až 20 Ampér a to je v součtu nemalý odběr. Tady už startér a autobaterie začínají hrát velkou roli, ale jejich výměna nemusí být ještě nutná. Problémy vyřeší modifikace firmy DIESELPOWER s.r.o. tak, že startéru a autobaterii tzv. odlehčí.

Způsob řešení

Firma DIESELPOWER s.r.o. nabízí řešení pro teplé starty modifikací řídící jednotky. Konkrétně se jedná o úpravu palivové a startovací mapy, změnu počátku vstřiku a startovací dávky, samozřejmě v závislosti na teplotách a dalších aspektech tak, aby auto při startu nedýmilo a dodržovalo stále EURO normy.

Touto modifikací nejenže vyřešíte špatné nebo horší teplé starty, ale také snížíte namáhání startéru, kde se cena nového může vyšplhat klidně přes 10 000,– Kč a také baterii, která stojí kolem 3000,–Kč. Modifikace od firmy DIESELPOWER s.r.o. je daleko jednodušším a především levnějším řešením – přijde na necelé 4000,– Kč.

Za spolupráci na výrobě článku děkujeme serveru dieselpower.cz.

Podobné články:

12 komentářů u „Když TDI špatně startuje“

    • My se jednou v těch regulacích, nařízeních a euronormách utopíme. Kdysi stačilo mít palivovou a zapalovací*(pro šťouraly u vozidel na benál) soustavu vpořádku a vozidlo se dalo navrčet i v třeskutém mraze nebo saharské výhni.

      Odpovědět
      • A taky jste musel mít kvalitní palivo, což nebylo téměř samozřejmé jako dnes. Stačí si zajet pro benzín třeba do Ruska a taky místo eurosuperu natankujete třeba bahno.

        A u dieselu jste musel mít v zimě kvalitní a nabitou baterii, jinak jste taky nikam nejel. Dnešní CRDčka tímhle (a ani těmi problémy popisovanými ve článku) naštěstí netrpí.

        Odpovědět
  1. Bída bída, před přečtením článku doporučuji vždy přečíst závěr (resp. proletět celý text by-očko), zda je zmíněna nějaká firma a rozmyslet se, jestli má cenu vůbec daný reklamní článek firmy číst.

    Regards, P

    Odpovědět
    • Advertoriály se snažíme dělat tak, aby nebyly jen obyčejným PR, ale aby se z nich čtenář o dané problematice něco dozvěděl. A je jen na čtenáři, zda klikne na odkaz či jinou formou kontaktuje zmíněnou firmu.

      Pokud Vám pane Pavle tento článek nic nového neřekl, tak nás to může mrzet, ale i to se stává. Pochopte, prosím, že ne každý čtenář je odborník na konstrukci a opravu motorů.

      Odpovědět
    • Když TDI špatně startuje, vyměňte ho za benziňák. Upřímně. Je to věc kvality. To, co se spaluje v dieslových motorech, resp. to, čemu se říká nafta, je odpad ze dna destilačního kotle. Kdežto benzín má jasně dané vlastnosti ( destilační rozmezí- bod varu směsi) a složení. Nafta patří do zemědělských strojů.

      Odpovědět
  2. reklamní text a toto je jasně reklama a sám jste to potvrdil musí být jasně označen. Nejméně textem Reklamní sdělení nebo reklama.

    Odpovědět
  3. To umí každá slušná chiptuningová firma jako třeba Sportmotor, Cimbu, atd. Samozřejmě, Diesel power si na to zaplatil reklamu…

    Odpovědět
  4. Vsechny zdravim.
    Obracim se k vam, mozna totiz nekdo ma jiz podobne zazitky a zkusenost pri odstraneni.

    Mam motor 1.9 TDI 74kW chip na 96kW. Motor byl zhruba pred mesicem na pretesneni.
    Nyni zacal problem u startu za studena. Motor chytne na prvni otoceni, ale cca po 2 vterinach zaklepe a vypne. Potom dlouhy start na prazdno a pak znova chytne a funguje bez problemu. Cca po dvou hodinach stani toto udela znova. Mam najeto 206tis km. Coz mi na tdi prijde jako nic. Auto bylo s touto zavadou v autorizovanem servisu, kde si nevedi rady a jen uctuji faktury. Jsem bezradny, cekam kdy odejde starter ci dalsi komponent.

    Dekuji vsem predem za rady a zkusenosti.

    Odpovědět
    • Dobrý den,

      na přetěsnění čeho jste byl? Zřejmě máte problém s „padáním“ nafty. Mohou za to například špatné těsnící kroužky na vstřikovačích nebo podávací čerpadlo, které není schopné dosáhnout dostatečného tlaku paliva.

      Těch příčin tam obecně může být celá řada.

      V případě, že chcete pomoct problém vyřešit, tak mě kontaktujte na tel. 775 708 111.

      S pozdravem

      Adam Bělský
      DIESELPOWER s.r.o.
      Praha

      Odpovědět
      • Dobry den, dekuji za Vasi odpoved a zapojeni do meho problemu.

        Vymena tesneni pod hlavou, srovani hlavy a ventilu.Z duvodu ubyvani hladici kapaliny.

        Zahadou mi je, ze treba po noci motor naskoci a nevypne. Ale po osmi hodinach co stojim pred praci motor vypne. Nekdy po dvou hodinach stani a treba posledne stalo 4dny a neudelalo to. Jsem z toho ponekut rozhozen

        Odpovědět
  5. Buď to mohou dělat těsnící gumičky u ventilu palivového filtru a nebo zpětný ventil u plováku v nádrži.Doporučuji domontovat elektrické podávací čerpadlo a je klid.

    Odpovědět

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.