Lamborghini Gallardo LP 570–4 Squadra Corse – poslední skaut

Nová nejextrémnější verze modelu Gallardo vychází ze závodního vozu Gallardo Super Trofeo ze značkového poháru Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Takže je jasné, že to není masírka na bulvár, ale hračka pro okruhové střelce.

Název Squadra Corse odkazuje na nedávno založené oddělení Automobili Lamborghini, které spravuje všechny aktivity motoristického sportu této italské automobilky. Nové Gallardo Squadra Corse používá stejný motor V10 s výkonem 419 kW (570 k) v 8000 ot./min., jaký má závodní verze. Na Squadra Corse najdete velké zadní křídlo a odnímatelnou kapotu s rychloupínacím systémem, obojí z karbonu. Gallardo LP 570–4 Squadra Corse se může pochlubit suchou hmotností 1340 kilogramů, z 0–100 km/h akceleruje za 3,4 sekundy a rychlosti 200 km/h dosahuje za pouhých 10,4 sekundy. Maximální rychlost je obligátních 320 km/h. Standardní karbon-keramické brzdy zaručují potřebnou brzdnou sílu. Převodovka je k mání jen jedna a to robotizovaná 6stupňová s pádly řazení. Z názvu 570-4 je jasné, že vůz má pohon všech kol.

Vůz svým vnějším designem jasně potvrzuje svou oddanost své vlasti – trikolora italské vlajky se na bocích vozu táhne od předních kol až po zadní nasávače vzduchu. K dispozici jsou následující barvy karoserie – Giallo Midas (žlutá), Bianco Monocerus (bílá), Grigio Thalasso (šedá) a Rosso Mars (červená). Lakování kontrastuje s matným černým povrchem na víku motoru a zadním křídle, naopak 19“ kola jsou lakována lesklou černou. Brzdové třmeny jsou k dispozici v červené, černé nebo žluté. Kabině vozu vévodí dva materiály – karbon a alcantara, které najdete na palubní desce, volantu, skořepinových sedadlech, výplních dveří a na podlaze. Gallardo LP 570–4 Squadra Corse se veřejnosti představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Tato verze je patrně poslední, možná předposlední, verzí stávající generace modelu Gallardo.