Mercedes-Benz C – nový etalon třídy? Pravděpodobně…

Švábská automobilka oficiálně vyjela s novou třídou C, nová generace W205 je již čtvrtou v pořadí a její výroba již běží dvacet let. Vzniklo jich již 10 milionů kusů. Nové Céčko se musí postavit především agilnímu BMW řady 3.

Obměna již byla nutná, předchůdce je v prodeji od roku 2007. Dva roky náskoku co získalo nové „trojkové“ BMW generace F30 se podepsaly hlavně na prodejních číslech. U Mercedesu ale nezaháleli a vyvinuli auto přinášející spoustu rysů z vrcholné S-Klasse.

Zmenšené Esko

Při prvním pohledu na céčko si nelze nevybavit podobu s novou generací vlajkové lodi značky. To je věc, kterou zatím u Benzu nikdy neaplikovali. Zmíněné modely se designově vždy rozcházely, menší „C“ bylo laděno do sportovna, kdežto „S“ bylo barokně masivní. S nadsázkou lze tvrdit, že vozy odlišuje pouze jiná velikost reprezentovaná délkou 4686 mm respektive 5116 mm. Nejde tedy v žádném případě o nějakého drobečka, mezigeneračně se céčko prodloužilo o 90 mm. Výsledkem je vyšší komfort cestujících na zadních sedadlech, konkrétně plus 25 mm pro nohy. Za pozornost stojí i rekordní součinitel odporu vzduchu 0,24 ve třídě. Neutrpěl ani zavazadelník, je dimenzovaný na solidních 480 litrů. Na výběr budou tradičně dva vzhledy masky chladiče, verze Avantgarde dostanou velkou trojcípou hvězdu implementovanou do masky. Verze Elegance vyjedou s elegantní chromovou maskou a logem výrobce na vrchu masky.

K technice

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podstatnou inovací je nová podvozková platforma MRA určená pro pohon zadní nápravy. Nový podvozek je výrazně odlehčen a pomohl snížit hmotnost vozu o 100 kg proti předchůdci. V první fázi bude možno objednat tři motorizace, dvě benzinové a jeden turbodiesel. Základní model pod označením C180 dostane čtyřválec 1,6 litru s turbem (156 k, 250 Nm). Silnější verze C200 bude vybavena čtyřválcovým přeplňovaným dvoulitrem (184 k,300 Nm). Přívržence dieselů potěší model C220 BlueTec s čtyřválcem 2,2 litru (170 k, 400 Nm). Pro všechny motorizace nabídne Mercedes možnost volby mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic (za 64 tisíc Kč). Nabídka motorů bude dále rozšiřována, v plánu je diesel obsahu 1,6 litru (konstrukce Renault) a další čtyř a šestiválce. Nebude scházet ani hybridní verze osazená turbodieselem v kombinaci s elektromotorem. Z bohaté nabídky technických fines zmíním Collision Prevention Assist jenž bdí nad kolizemi ve městě. Neméně zajímavým prvkem výbavy je vzduchové odpružení AirMatic (za 36 285 Kč), poprvé k mání v tomto segmentu. Lahůdkou je systém samočinného uzavření cirkulace vzduchu během jízdy tunelem, který pracuje díky zaměření tunelu navigačním systémem.

Prostor pro posádku

Ani v interiéru konstruktéři nešlápli vedle. Výsledku nelze snad nic podstatného vytknout, teda mimo dotykového displeje působícího jako naroubovaný (sedmi či osmipalcový) tablet. Zde se asi nejvíce odchýlili vzhledem od velkého „eskového“ bratra a vytvořili prostor ve stylu méně okázalé elegance. Pětice kruhových výdechů ventilace a hightech ovládání palubních systémů touchpadem na středové konzole působí svěžím dojmem.

Ceny a výbavy

Jak je již v prémiovém segmentu zvykem nejedná se o levné zboží. Základní C180 pořídíte od 828 850 Kč. Ti, co se spokojí se základní výbavou, dostanou audiosystém Audio 20, start-stop systém, asistent prevence před kolizí, kolenní airbag řidiče, indikaci tlaku v pneumatikách a klimatizaci Thermatic. Z příplatků zmíním AMG exteriérový paket (70 132 Kč) nebo multimediální systém Command Online (91 476 Kč). Jen pro pořádek uveďme, že největší konkurent BMW řady 3 stojí ve variantě sedan s motorizací 316i (136 k) o něco příznivějších 750 000 Kč.

Nové Céčko lze ojednávat již nyní, v showroomech by se měli první kusy objevit v lednu. V plánu jsou verze s pohonem všech kol 4Matic a karoserie kombi i čtyřdveřové kupátko. Nelze než konstatovat že BMW řady 3 Audi A4 vyrostl zdatný sok.

Seznamte se s Mercedes-Benz CLA

Názor TopDrive

Honza: Skvostný design vnějšku i interiéru, velkorysé rozměry. Prostě nový etalon třídy. Uvidíme jak bude napřesrok kontrovat Audi novou generací A4.

Tomáš: Mně se „céčko“ líbí už od dvěstědvojky (W202 – první generace), design novinky je opět vydařený, zejména bych se zastavil u interiéru. Troufám si říct, alespoň soudě dle fotek, že Mercedes-Benz stanovil nový standard tvarů a materiálů pro interiéry prémiových vozů střední třídy. Otázka visí nad jízdními vlastnostmi, BMW řady 3 je v této disciplíně tradičně vynikající.

Video od Mercedes-Benz

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.