Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake

AMG letos chrlí jeden model za druhým a nedávno představené CLS Shooting Brake není výjimkou. Jak rychlé je tohle coupé-kombi s osmiválcem biturbo? Máme fotky i video.

Mercedes-Benz resp. AMG se při tvorbě CLS 63 AMG Shooting Brake vydalo obligátní cestou – ušilo atraktivní kabátek s nárazníky sportovního střihu, přidalo čtveřici koncovek výfuků, 19“ kola s pneumatikami 255/35 R19 a 285/30 R19, LED světlomety, interiér se sportovnějšími sedadly, tříramenným volantem, hliníkovými pedály, karbonovým dekorem a displejem s funkcí RACETIMER. Pod kapotu nemohlo přijít nic jiného než 5,5 litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel spojený s automatem AMG SPEEDSHIFT MCT-7. Ten nabízí čtveřici režimů – C (Eco), Sport, Sport+ a Manuál. Nevíme, jak moc průměrné spotřebě 10,1 l/100 km přispívá ECO start/stop systém.

Vzduchové odpružení zadní nápravy zůstalo a bylo doplněno o adaptivní tlumiče AMG Ride Control. V režimu Comfort si posádka vozu připadá jako na létajícím koberci, režim Sport je pak kompromisem mezi Comfortem a fakírskou postelí reprezentovanou režimem Sport+. Na druhou stranu, výkon 386 kW (525 k) a krouťák 700 Nm si na rozhoupaném podvozku užít nelze. Stovku dělá Shooting Brake za 4,4 sekundy a maximálka je tradičně omezena na 250 km/h

Stabilizační systém ESP má tři stupně – od policajta až po driftera. Když jsme u toho driftování, pokud vás láká se sklouznout bokem i s takovýmhle autem, pak se neobejdete bez příplatkového samosvorného diferenciálu. Závodní choutky budou muset krotit masivní ocelové nebo karbon-keramické brzdy. Příplatek za audio od Bang&Olufsen se 14 reproduktory o výkonu 1200W vám zase ušetří peníze za lístky na koncerty a opery.

U novinek od Mercedes-Benz jsme si zvykli na dobře vybavené Edition 1. Ta v případě CLS 63 AMG Shooting Brake nabídne posílený motor s hodnotami 410 kW (557 k) a 800 Nm. Líbí? V říjnu 2012 je ve výlohách dealerů Mercedes-Benz.

Video