Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

V roce 2004 se čtyřdveřové coupé CLS stalo vzorem pro nový segment trhu. Nyní přichází další mezník – kombík zkřížený s coupé. Vytáhl Mercedes-Benz další eso z rukávu? Model CLS Shooting Brake nabízí cestování ve velkém stylu.

Dlouhá kapota, svažující se linie střechy a bezrámové dveře. To jsou atributy pro vozy s karosérií coupé, kterým Mercedes-Benz dal nový rozměr, když přidal další pár dveří. Model CLS v roce 2004 působil hodně netradičně, ale jeho kráse málokdo odolal. Až s příchodem druhé generace CLS si konkurence naplno uvědomila, že na trhu je místo pro zcela novou kategorii – tzv. čtyřdveřová coupé. Audi přišlo s modelem A7, BMW s 6 GranCoupé. A co udělal Mercedes? Přišel s kombíkem založeným právě na modelu CLS.

CLS Shooting Brake si od dosavadního CLS bere to nejlepší – dominantní vzhled s dlouhou kapotou, boční siluetu coupé, čtveřici bezrámových dveří, luxusní interiér a navíc přidává další prostor pro zavazadla. Kufr má objem 590 litrů, zvětšit lze až na 1550 litrů. Kabina rozmazluje posádku veškerým dostupným luxusem. Z nabídky dekorů palubní desky lze vybírat mezi vysoce lesklým hnědým ořechem, černým popelem, hnědým topolem, klavírovým lakem nebo karbonem. Poslední dobou si do interiérů luxusních vozů nachází svoji cestu i porcelán, model CLS nevyjímaje. 

Další velkou novinkou jsou volitelné full LED přední světlomety, které předčí tradiční xenonové výbojky jak v intenzitě světla, tak v životnosti. Komfortnímu cestování v CLS Shooting Brake přispívá velkou měrou vzduchové odpružení zadní nápravy, které je ve standardní výbavě.

CLS i pohonem všech kol 4Matic

Pro Shooting Brake jsou vyhrazeny dva naftové a dva benzínové motory.

  • CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY, výkon 150 kW (204 k), kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
  • CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, výkon 195 kW (265 k)
  • CLS 350 BlueEFFICIENCY, výkon 225 kW (306 k)
  • CLS 500 BlueEFFICIENCY, výkon 300 kW (408 k)

Všechny verze dostanou 7stupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC PLUS s ECO start/stop systémem. Za pohon 4Matic lze připlatit u CLS 350 CDI a CLS 500.

Názor TopDrive

Auto jako CLS Shooting Brake nikdo nepotřebuje, protože zůstaneme-li u Mercedesu, tak stejné pohodlí a více místa nabídne kombi třídy E. Shooting Brake si koupí lidé z jednoho prostého důvodu – líbí se jim. Pokud takových lidí bude dost, pak si Mercedes-Benz připíše další body za vznik nového segmentu a konkurenci tak způsobí těžké spaní. V historii nalezneme několik netradičních kombi, ať už s dvojicí dveří nebo s jinými zvláštnostmi, ale až nyní se hraje o objevování posledních skulinek na trhu. Dáte CLS Shooting Brake šanci?