Nástupce Volkswagenu Eos dostane plátno. Ptáme se proč?

Plátěné střechy jsou opět v módě. Skončila éra hardtopů? Kam směřoval vývoj v posledních letech a bude mít Golf Cabrio radost z konkurenta z vlastní stáje? O tom v dnešním tématu.

Doba tzv. coupé-cabrií s pevnými tj. plechovými skládacími střechami ještě neskončila, ale řada automobilových výrobců se vrací zpět k plátěným střechám. Praktičnost a celoroční použitelnost „plechových skládaček“ je vykoupena vyšší pohotovostní hmotností. Kvalita dnešních plátěných střech je na takové úrovni, že v úrovni hluku a aerodynamiky se mohou měřit se střechami plechovými. A méně váží, pochopitelně. Na základě vlastní zkušenosti si myslíme, že současným favoritem je nové Porsche 911 Cabrio.

Nahlédneme-li do historie pevných skládacích střech, zjistíme, že prvním vozem s takovou střechou byl Peugeot 402 Eclipse z 30. let. Tyto střechy na svůj boom ale čekaly bezmála sedmdesát let. V polovině 90. let se objevilo (mimo evropské trhy) Mitsubishi 3000 GT Spyder a v roce 1996 Mercedes-Benz SLK. Právě modelu SLK neprávem přičítá většina lidí prvenství s pevnou skládací střechou. Ten opravdový boom nastal až po roce 2000, kdy většina evropských i mimoevropských výrobců přešla na tento typ střech. Mnozí se jich drží dodnes, jiní se pomalu vrací k plátnu a někteří od plátna neodešli nikdy.


Autor: Volkswagen

plátno vs. plech

Volkswagen Eos byl a je v podstatě Golf s jinou karosérií. Od Golfu Cabrio jej odlišuje právě plechová skládací střecha. Zákazníci Volkswagenu tak mají na výběr. Klaus Bischoff, šéf designu u VW, prohlásil, že plátno je stále populární a že příští Eos (bude-li se tak jmenovat) vidí jako čtyřmístný (to současný Eos je) kabriolet s plátěnou střechou. Stane-li se tak, pak VW bude mít v nabídce trojici kabrioletů (Eos, Golf Cabrio a Beetle Cabrio), všechny čtyřmístné a všechny s plátěnou střechou. Nechápete? My také ne.