Nejrychlejší SUV – šampioni v těžké váže

Jejich revírem je dálnice, jejich tempo je vražedné, jejich protivníkem jsou skutečné sportovní vozy. Nejrychlejší SUV se nás snaží přesvědčit ve dne v noci, že umí pobavit.

Zastáváme názor, že SUV nejsou a nemohou být sportovní. Důvodem jsou jejich rozměry, hlavně pak hmotnost, malá zpětná vazba v řízení a pozice za volantem. Ve skutečných sportovních vozech sedíte takřka na zemi a podvozek vás informuje o tom, že ta mince, kterou jste právě přejeli, ležela lícem nahoru. To žádné SUV nedokáže a ani nemůže. Tyto vozy mají být i přes své výkony pohodlné a praktické. Pozornost, kterou jim automobilky věnují, je však úctyhodná, a proto máme na trhu řadu opravdu rychlých „teréňáků“. Kvůli tvrdším podvozkům, nižší světlé výšce, velkým kolům a nízkoprofilovým pneumatikám si tato SUV musí na terén nechat zajít chuť. Skutečně silnou stránkou těchto vozů je v pohodlí dovézt posádku (po asfaltu) kamkoli, hlavně rychle a to za jakéhokoli počasí! Pojďme si představit ty aktuálně nejrychlejší.

Cayenne v sobě Porsche nezapře

Porsche Cayenne Turbo bylo první opravdu rychlé SUV. Dá se říci, že tento vůz odstartoval horečku zvanou „sportovní SUV“. Před příchodem Panamery Turbo to bylo hned po 911 Turbo druhé nejsilnější Porsche. Považte, 2245 kilogramů těžký Cayenne se na stokilometrovou rychlost dostane za 4,7 sekundy! To je stejný čas jako u Porsche 911 Carrera S. Cayenne Turbo to dokáže díky mamutí síle 700 Nm, kterou posílá na všechna čtyři kola. A ani v maximální rychlosti si s Carrerou nezadá – Cayenne Turbo se Carrery bude držet až do rychlosti 278 km/h. Tento drobeček za necelých 3,2 milionu korun se těší velkému zájmu. Někdy se ptáme, jestli vůbec někdo kupuje Cayenne Diesel.

Mercedes-Benz ML – další prácička pro hochy z AMG

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

I u Mercedesu si uvědomili potenciál rychlých SUV, a proto model ML nemohl ujít sportovnímu oddělení AMG. První ML přišlo jako 55 AMG, druhá generace už jako 63 AMG s atmosférickým V8 6,2 litru. Výkon 375 kW a točivý moment 630 Nm umožňují MLku dosáhnout stovky za 5 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kdo si počká, ten se dočká. Aktuální (třetí) generace ML ve verzi 63 AMG se dočkáte v dubnu příštího roku. Ta už bude umět až 280 km/h (více zde).

Dvakrát M-Power

BMW s přídomkem M byly vždy určeny pro náročné řidiče. Divize M se vrhla i na „Goliáše“ typu X5 a X6. Oba modely sdílí stejnou techniku – dvakrát přeplňovaný V8 4,4 litru s výkonem 408 kW a točivým momentem 680 Nm. Chytrý pohon xDrive se zadním diferenciálem Dynamic Performance Control by měl zaručovat opravdu rychlé průjezdy zatáček. Jak X5M, tak X6M mají shodné údaje akcelerace (4,7 s) a maximální rychlosti (250 km/h s omezovačem).

Lokomotiva

Audi na rychlost u modelu Q7 vsadila na diesel a ne ledajaký. Nejsilnější Q7 má pod kapotou šestilitrové TDI s 12ti válci. Tahle strojovna vás do sedaček zamáčkne silou 1000 Nm! I Audi Q7 má omezovač nastaven na (bezpečných) 250 km/h. Na stovku se dostanete až po 5,5 sekundách, ale musíte vzít v úvahu hmotnost, která činí nemalých 2710 kilogramů.

Auto mistra světa

Od Infiniti byste možná nečekali superrychlé SUV. Chyba. Technici si vzali do parády standardní osmiválcové FX50S a za pomoci jiné řídicí jednotky a výfuků z něj dostali dalších 30 koní výkonu. Výsledkem těchto úprav je 309 kW (420 k). Na vývoji se prý podílel i sám mistr světa Sebastian Vettel, po kterém je edice pojmenována. Infiniti FX Sebastian Vettel Version poznáte podle karbonového předního spoileru, zadního difuzoru, karbonových zrcátek, střešního spoileru a tmavých 21“ disků. Bohatě vybavený interiér je rovněž plný karbonových prvků a alcantary. Všudypřítomná loga Vettel a plaketa s podpisem „mistra“ mají navodit závodní atmosféru. Škoda, že je Vettel Version založená na SUV FX, coupé G37 by bylo vhodnější. Akcelerace 5,5 sekundy není v této společnosti zázrak, ale maximální rychlost je nejvyšší – Vettelovo FX umí jet 300 km/h! Zatím není jasné, kdy k nám Vettel dorazí a kolik bude stát.

Zvýrazněné odkazy vás navedou na karty jednotlivých vozů s kompletními technickými údaji a fotogaleriemi.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.