Nové Audi A4 – náskok díky úsporám hmotnosti a paliva

Bestseller značky se čtyřmi kruhy má kompletně nově vyvinutou techniku ve všech oblastech a opět se snaží definovat nová měřítka ve svém segmentu. Velká pozornost byla během vývoje věnována snižování emisí CO2. Nová A4 je prostornější, lehčí, úspornější a pochopitelně výkonnější, než byla ta stávající.

Na první pohled

– Délka 4,73 metru, rozvor 2,82 metru, šířka 1,84 metru, výška 1,43 metru.
- Na přání světlomety LED a Matrix LED s dynamickými ukazateli směru.
- Pohotovostní hmotnost výrazně klesla – až o 120 kilogramů v závislosti na motoru.
- Karoserie nových modelů Audi patří díky inteligentní kombinaci materiálů a lehké konstrukci mezi nejlehčí v rámci své třídy.
 – Nejnižší hodnoty cx ve své třídě: 0,23 u Limuzíny, 0,26 u Avantu. Aeroakustické řešení zajišťuje v interiéru suverénní klid.

Uvnitř

– Nejdelší interiér ve třídě, největší šířka v úrovni ramen vpředu.
- Avant s objemem zavazadlového prostoru 505 litrů.
- Avant s elektricky ovládaným krytem zavazadlového prostoru v sériové výbavě.
- Vnitřní design s velkými ozdobnými plochami a nepřerušovaným pásem výdechů ventilační soustavy. Nové barvy a materiály, velkorysý prostor, vnitřní osvětlení LED v sériové výbavě, vrcholná úroveň zpracování.
- Automatická klimatizace s novým ovládacím panelem.
- Na přání pakety vnitřního osvětlení LED s barevně nastavitelným dekoračním osvětlením.
- Nový koncept výbav s liniemi sport a design – poprvé s odlišeným exteriérem.
- Jak sériově dodávaná jednozónová klimatizace, tak i třízónová komfortní automatická klimatizace jsou zcela nově koncipovány. Oba systémy mají nízkou spotřebu energie díky vyšší účinnosti elektromotoru ventilátoru, přívodu čerstvého vzduchu, chladicího okruhu a adaptivnímu řízení. Přitom zajišťují mimořádně vysokou kvalitu vzduchu, který je zbavován i těch nejmenších částeček jemného prachu kombinovaným filtrem s aktivním uhlím, a to jak v režimu přívodu čerstvého vzduchu, tak i v režimu vnitřní recirkulace. Mimořádný dojem komfortu završuje nízká hladina hluku.

Ovládání

– Na přání průhledový displej HUD (Head-Up Display) a Audi virtual cockpit.
- Zcela nový koncept ovládání MMI včetně textového vyhledávání.
- Ovládání také prostřednictvím multifunkčního volantu a hlasového ovládání hovorovou řečí.

Informační a zábavní systémy a Audi connect

– Na přání vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus s MMI touch včetně 8,3“ monitoru MMI, systému Audi connect, modulu LTE a hotspotu WLAN. Na přání Audi phone box s indukčním nabíjením.
- Mnoho nových služeb Audi connect, včetně dálkového přístupu prostřednictvím aplikace pro chytré telefony pro ovládání funkcí a kontrolu stavu vozidla.
- Audi smartphone interface pro připojení chytrých telefonů Apple a Android.
- Audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem zahrnuje šestnáctikanálový zesilovač o výkonu 755 W, který napájí 19 reproduktorů.
- Audi tablet jako přenosný zábavní systém pro cestující na sedadlech vzadu.

Motory

– Uvedení na trh s třemi motory TFSI a čtyřmi motory TDI, 110 kW (150 k) až 200 kW (272 k), až o 25 procent vyšší výkon.
- Snížení spotřeby paliva až o 21 %, Audi A4 2.0 TDI ultra s rekordně nízkou spotřebou pouhých 3,7 litru nafty na 100 km.
- Velmi hospodárný šestiválec 3.0 TDI ve dvou výkonových stupních (160 a 200 kW).
- Úsporný motor 1.4 TFSI (110 kW) se spotřebou 4,9 litru na 100 km.
- Nový model 2.0 TFSI ultra s výkonem 140 kW používá nově vyvinutý spalovací proces a spotřebuje pouhých 4,8 litru paliva na 100 km.
- A4 Avant g-tron – možný provoz na syntetický plyn Audi e-gas, vyráběný trvale udržitelným způsobem.

Převodové ústrojí

– Nové generace automatických převodovek S tronic a tiptronic a manuální převodovka.
 – S tronic poprvé v A4 i pro verze s pohonem předních kol, obě převodovky s automatickým řazením disponují volnoběžnou funkcí.
- Pohon předních kol nebo trvalý pohon všech kol quattro se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.
- Samosvorný mezinápravový diferenciál s planetovým soukolím přenáší za normálních provozních podmínek 60 procent hnací síly na zadní nápravu a 40 procent na přední nápravu. Při změně podmínek může být na přední kola přenášeno až 70 procent točivého momentu, nebo až 85 procent točivého momentu na zadní kola. Vysoká míra svornosti umožňuje jasně definované rozdělování hnací síly a extrémně precizní spolupráci se systémy řízení jízdní dynamiky.
- Sportovní diferenciál, nabízený na přání pro vrcholné TDI od roku 2016, optimalizuje ovladatelnost. Aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola prostřednictvím dvou planetových převodovek s regulací otáček. Systém při rychlé jízdě vůz doslova vtlačí do zatáčky, čímž eliminuje jakýkoli náznak nedotáčivosti. Činnost sportovního diferenciálu je řízena nově vyvinutou řídicí jednotkou elektronické podvozkové platformy EFP, která je integrována do systému Audi drive select. Sportovní diferenciál reaguje ještě rychleji než u předchůdce a má o jeden kilogram nižší hmotnost.

Podvozek

– Nově koncipovaná lehká přední a zadní náprava s pětiprvkovými závěsy, značné zvýšení komfortu.
- Nově vyvinutý elektromechanický posilovač řízení, na přání s dynamickým řízením.
- Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select v sériové výbavě pro motory s výkonem od 140 kW (190 k), na přání podvozek s adaptivními tlumiči.

Asistenční systémy a integrovaná bezpečnost

– Adaptivní tempomat adaptive cruise control Stop&Go s asistentem pro jízdu v dopravní koloně.
- Prediktivní asistent efektivity pro ještě nižší spotřebu paliva.
- Audi active lane assist a Audi side assist.
- Novinky: parkovací asistent, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozornění na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry, asistent pro odbočování a kamerový systém pro rozpoznávání dopravních značek.
- Nový bezpečnostní systém audi pre sense city.