Páteční garáž 30.12. 2011

Rubrika, ve které naleznete zaparkované tipy, postřehy a novinky za uplynulý týden. Dnes si ukážeme, že sériové BMW M5 může být výkonnější, než udává výrobce. Tipněte si, za jak dlouho se tento vůz dostane z 0–300 km/h.

První kusy nového BMW M5 se zpožděním dorazily k evropským dealerům. Každou chvílí očekáváme, že si empětky najdou cestou i do České republiky. O ceníku jsme vás již informovali zde. Protože u našich západních sousedů jsou již automobily k mání, firma PP Performance se odvážila výkon nové M5 přeměřit na dynamické válcové brzdě. A výsledek byl více než překvapivý. Výrobcem udávané hodnoty výkonu a točivého momentu hovoří takto: 412 kW (560 k) a 680 Nm. Měření sériového (neupraveného) vozu přineslo následující hodnoty: 421 kW (573 k) a 721 Nm.

Jak je to možné? Údaje výrobců počítají s jistou tolerancí, protože není možné, aby všechny vyrobené verze daného modelu měly naprosto identický výkon motoru. Mluvíme o toleranci v řádu jednotek kilowatt a newtonmetrů, ať už směrem nahoru či dolů. Výkonu této konkrétní M5 se ale dostalo požehnaně nad rámec udávaných hodnot.

První nezávislé měření BMW M5 (F10)

Následující video zobrazuje rozjezd BMW M5 z 0 na 300 km/h. Standardně má M5 elektronický omezovač nastavený na 250 km/h, příplatkový Driver´s Package dovolí vozu 300 km/h. Výrobce udává, že 0–100 km/h akceleruje vůz za 4,4 sekundy. Podle videa dosáhne necelé třístovky za cca 40 sekund.

BMW M5 (F10) 0–300 km/h