Peugeot 308 GT – dynamicky zaměřená třistaosmička myslí na řidiče i na nízkou spotřebu

Design, výbavu a jízdní vlastnosti povýšil Peugeot o stupeň, možná o dva, výš. Nabídka zahrnuje benzínový i dieselový motor s další porcí výkonu navíc. Je libo pětidveřový hatchback či kombi? Známe české ceny.

Design exteriéru se „závodní“ modrou

Přední maska nese logo zabudované do masky chladiče se třemi horizontálními lištami. Osvětlení zajišťují výhradně LED diody. Pro optimální viditelnost za všech okolností je vůz opatřen luxusními světlomety s 62 LED diodami. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahů karoserie a stojí resp. jezdí na 18“ kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport 3. Model 308 GT přitahuje pozornosti i při pohledu zezadu, zejména díky černě lakovanému difuzoru a ozdobným prvkům použitým u dvojité koncovky výfuku. Vnější zpětná zrcátka jsou rovněž černá. Podpis GT najdete na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru a na předních blatnících.

Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní lak „Blue Magnetic“. Tento odstín evokuje modrou barvu historicky používanou na francouzských závodních vozech.

205 koní u benzínu a 180 koní u dieselu

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

308 GT má specificky nastavený podvozek se sníženou světlou výškou (7 mm vpředu a 10 mm vzadu). Oba motory splňují emisní normu Euro 6. U benzínové verze dosáhli inženýři poměru mezi hmotností a výkonem na 5,85 kg/1 k. Pro zrychlení z 0 na 100 km/hod stačí vozu 7,5 s. Benzínový čtyřválcový motor 1.6 THP (1598 ccm) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nabízí výkon 205 k a 285 Nm točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí 1750 – 4500 ot/min. Spotřeba je 5,6 l/100 km (hatchback) a 5,8 l/100 km (SW).

Čtyřválcový dieselový motor 2.0 BlueHDI (1997 ccm) nabízí rovněž obdivuhodné výkony: 180 koní při 3750 ot/min a maximální točivý moment 400 Nm od 2000 ot/min. Motor s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/1 k si vystačí se spotřebu 4,0 l/100 km (4,1 l/100 km u verze SW). K tomuto výsledku mu napomáhá vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar. Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou Aisin.

Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém. Ten využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vpředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm.

Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP!

Interiér oživují rudé stehy

Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Čalounění TEP / Alcantara nebo příplatkovou kůži Club zdobí červené prošití. Rudé stehy se objevují i na palubní desce, panelech dveří, manžetě řadicí páky a koberečcích. Efektní je také hliník na pedálech a nerezová ocel na prazích dveří.

Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem poskytuje řidiči intenzivní pocity z jízdy. Zážitky zvyšuje i paket Driver Sport Pack, který je u obou motorů součástí sériové výbavy.

Toto zařízení umožňuje:

• Silnější a sportovnější zvuk motoru
• Zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení
• Pevnější a reaktivnější posilovač řízení
• Citlivější nastavení akceleračního pedálu
• Vyšší reaktivita automatické převodovky
• Páčky pod volantem s šestistupňovou automatickou převodovkou

Řidič může systém Driver Sport Pack pomocí tlačítka na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.

Bezpečnost

Driver Assistance Pack využívá radar zabudovaný v přední části vozu a tvoří jej tři systémy:

• Aktivní tempomat: tempomat udržuje a automaticky upravuje rychlost podle rychlosti vozu vepředu. Řidič může tuto „aktivní“ funkci vypnout;
• Systém varování při riziku srážky: vizuální a zvukový signál, který řidiče vybídne, aby začal brzdit a vyhnul se tak kolizi;
• Automatické nouzové brzdění: spuštění brzdění v případě bezprostředně hrozící kolice, aby se zabránilo nárazu nebo se snížily jeho důsledky.

Systém sledování mrtvého úhlu varuje pomocí světelné diody zabudované ve vnějším zpětném zrcátku řidiče, pokud se v mrtvém úhlu objeví jiný vůz.

Park Assist je aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování, a to jak podélně, tak příčně.

Příchod do ČR

Vozy by k prodejcům měly dorazit během jara s následujícími cenami.

308 GT 1,6 THP (6MAN) 637 500 Kč

308 GT 2,0 BlueHDi (6AUT) 714 000 Kč

308 GT SW 1,6 THP (6MAN) 669 500 Kč

308 GT SW 2,0 BlueHDi (6AUT)746 000 Kč

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.