Porsche 911 GT3 R Hybrid – opět v akci

Do rodiny závodních Porsche 911 GT3 Cup a 911 GT3 RSR se vrací GT3 R Hybrid. Seznamte se s vozem na setrvačník.

Porsche pokračuje v investicích do vývoje inovativních technologií pohonu v motoristickém sportu. Verze Porsche 911 GT3 R Hybrid se vrátí na závodní dráhy v tomto roce. Tento vůz bude nadále sloužit jako laboratoř pro získání praktických zkušeností v závodních podmínkách.

Wolfgang Hatz, člen představenstva pro výzkum a vývoj, řekl: „Na projektu 911 GT3 R Hybrid jsme si vyzkoušeli důležité technologie budoucnosti na závodní dráze a vydláždili si tak cestu k budoucímu úspěchu v motoristickém sportu. Budeme pokračovat v této cestě a dále rozvíjet hybridní technologie.“

Porsche 911 GT3 R Hybrid s inovativním hybridním pohonem se poprvé představilo na autosalonu v Ženevě 2010. Vrcholem testovacího programu byl závod 24 hodin na Nürburgringu.


Autor: Porsche

GT3 R Hybrid

Auto na setrvačník

Hybridní technologie v 911 GT3 R Hybrid byla vyvinuta speciálně pro závody, tomu odpovídal výběr komponent. Unikátní je, že elektrický pohon přední nápravy se dvěma elektromotory, každý o výkonu 60 kW. V zadní části vozu se pak nacházel tradiční šestiválcový benzínový boxer s výkonem 353 kW (480k) pohánějící zadní kola.


Autor: Porsche

GT3 R Hybrid

Nezvyklým řešením bylo nahrazení obvyklých baterií elektrickým setrvačníkem, který dodával energii pro elektromotory pohánějící přední nápravu. Setrvačník schopný rychlosti až 40 000 otáček za minutu získává energii z brzdění. Jezdec pak využívá sílu pro získání konkurenční výhody, jako například při akceleraci ze zatáčky nebo předjíždění. V závislosti na závodních podmínkách je hybridní pohon používán nejen pro větší výkon vozu, ale i úsporu paliva. To je při vytrvalostních závodech důležité, neboť není potřeba tak častá návštěva boxů za účelem tankování paliva.


Autor: Porsche

setrvačník

Rok později, znovu a lépe

Do závodu 24 hodin na Nürburgringu 25. června 2011 nastoupilo Porsche s další evolucí 911 GT3 R Hybrid. Prioritou této verze bylo další zvýšení účinnosti prostřednictvím cílené optimalizace hybridních komponent, což také vedlo k snížení hmotnosti o 20 %. Nová dvoulitrová verze dosahovala stejných časů na kolo jako jeho předchůdkyně, ale s menší spotřebou paliva. Hmotnost vozidla se snížila z 1350 na 1300 kg.


Autor: Porsche

GT3 R Hybrid

Kokpitu Porsche 911 GT3 R Hybrid byl také kompletně přepracována. Většina ovládacích prvků včetně digitálního displeje se stěhovaly na volant. Priorita bylo zlepšení ergonomie, zvláště ve tmě.


Autor: Porsche

GT3 R Hybrid

Závodní klasika

Vedle hybridní verze se Porsche věnuje i klasickým čistě benzínovým závodním vozům.
O Porsche 911 GT3 RSR pro rok 2012 jsme vás již informovali zde. Připomínáme, že vozy jsou dostupné od ledna letošního roku a jejich cena se pohybuje kolem půl milionu eur. Jen v USA budou čtyři nové vozy postaveny třemi různými týmy. GT3 RSR se mohou účastnit závodů FIA World Endurance Championship, American Le Mans Series, Le Mans Series, International GT open a slavné 24 hodin Le Mans.

Stejně jako v předchozích letech, Porsche podporuje své zákazníky – nejúspěšnější týmy. Výčet pilotů zahrnuje jména Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Romain Dumas, Wolf Henzler, Marco Holzer, Marc Lieb, Richard Lietz, Patrick Long a Patrick Pilet.