Porsche přichází s omlazenou Panamerou

Luxusem a výkonem nabitá Panamera S E-Hybrid přináší revoluční možnosti cestování čistě na elektrický pohon až rychlostí 135 km/h či dobíjení akumulátoru z běžné elektrické sítě. Jaké jsou další novinky v modelové řadě Panamery?

E-Hybrid – hospodárnost + výkon

Panamera S E-Hybrid je dalším stupněm pokročilého vývoj paralelních plně hybridních systémů pohonu, využívajících výkonnější elektromotory a akumulátory, které jsou schopné dodávat více energie a současně je lze dobíjet z elektrické sítě. Elektrický motor generuje výkon 70 kW (95 k), což je více než dvojnásobek výkonu elektromotoru předchozího hybridního modelu. Nově vyvinutý lithium-iontový akumulátor má kapacitu 9,4 kWh, tedy více než pětinásobek dříve používaných nikl-metal-hydridních akumulátorů s kapacitou 1,7 kWh. Po připojení do třífázové zásuvky dojde při použití integrované nabíječky Porsche Universal Charger k naplnění akumulátoru během přibližně 2,5 hodiny. Za méně než 4 hodiny lze akumulátor dobít po připojení do běžné elektrické sítě.

Panamera S E-Hybrid daleko překonává jízdní výkony předchozího modelu. Současně došlo ke snížení spotřeby paliva v cyklu NEDC ze 7,1 l/100 km předchozího modelu o 56 % na 3,1 l/100 km. To odpovídá hodnotě emisí CO2 71 g/km. V městském prostředí je výhodný čistě elektrický pohon bez emisí. Na elektrický pohon modelu Panamera S E-Hybrid byl při základním testování podle NEDC naměřen akční rádius 36 kilometrů. Připomínáme, že za reálných podmínek se tento údaj bude lišit, neboť při testu NEDC jsou vypnuté topení a klimatizace. Reálný dojezd na čistě elektrický pohon se v běžných podmínkách bude pohybovat v rozmezí 18 až 36 kilometrů. Panamera s novým hybridním pohonem může na čistě elektrický pohon dosáhnout rychlosti až 135 km/h.

Akcelearce z 0 na 100 km/h je otázkou 5,5 s. Této hodnoty pomáhá dosahovat asistenční činnost elektromotoru, který se připojí ke spalovací jednotce. Nejvyšší rychlost vozu je 270 km/h. Paralelní plně hybridní systém pohonu, umožňuje také jízdu setrvačností ve vysokých rychlostech. V těchto případech dochází k vypnutí spalovacího motoru a rekuperaci kinetické energie na elektrickou.

Prodloužené modely Executive nabídnou více prostoru na zadních sedadlech

Panamera Turbo Executive a Panamera 4S Executive nabízí díky o 15 cm delšímu rozvoru více prostoru na zadních sedadlech a ještě lepší jízdní komfort. V obou verzích je připravena rozsáhlá nabídka nových prvků výbavy, ale především výjimečný komfort pro cestující vzadu. Všechny modely Executive mají propracované vzduchové odpružení.

Konec V8, příchod V6 se dvěma turby

Nárůst výkonu a lepší hospodárnost bylo pro Porsche hlavním cílem a proto dřívější vidlicový osmiválec o objemu 4,8 l, používaný v modelech Panamera S a Panamera 4S byl nahrazen vidlicovým šestiválcem s dvojicí turbodmychadel. Tento motor bude k dispozici i pro „dlouhou“ Panameru 4S Executive. Výsledkem je o 20 k vyšší výkon a 20 Nm vyšší točivý moment tedy 309 kW (420 k) a 520 Nm. Ve srovnání s motorem V8 předchozí generace má motor V6 o 18 % nižší spotřeba paliva.

Většina modelů Panamera je vybavena 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. V modelech Panamera Diesel a Panamera S E-Hybrid najdeme 8stupňovou samočinnou převodovku Tiptronic. S výjimkou modelu Panamera GTS nabízejí modely s převodovkou PDK funkci jízdy setrvačností, kdy dochází k rozepnutí spojek a k jízdě s minimalizovanými odpory. Tato funkce dokáže podstatně snížit spotřebu paliva při jízdě po dálnici.

Facelift designu i výbavy

Výraznější linie vpředu jsou obzvláště patrné na velkých nasávacích otvorech a jejich přechodu ke světlometům. Z bočního pohledu působí automobil delším dojmem zásluhou více skloněného zadního okna. Zezadu je nová generace modelu Panamera rozeznatelná zejména podle nového víka zavazadlového prostoru. Přepracovaná byla také zadní část včetně širšího spoileru.
Stejně jako předchozí modely, také nová Panamera nabízí mnoho možností individualizace vnějšího designu. Většího přizpůsobení lze dosáhnout množstvím nabízené doplňkové výbavy, včetně nových LED světlometů.

Modely Panamera jsou dále vylepšeny novými prvky standardní výbavy, mezi které patří například bixenonové světlomety, multifunkční volant a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Navíc je pro větší bezpečnost a pohodlí k dispozici také rozšířená sada asistenčních systémů. Optimalizovaný adaptivní tempomat nyní například aktivně zasahuje do procesu brzdění v krizových situacích. Systém rozpoznávání dopravních značek pomocí kamery a varování při změně jízdního pruhu nabízí větší pohodlí při cestování na velké vzdálenosti a na dálnicích.

Kdy a za kolik

Nová generace modelů Panamera bude v prodeji od července 2013. Ceny začínají na částkách € 81 849,– za model Panamera Diesel a € 83 227,– za model Panamera. Panamera 4 bude stát od € 88 513,– Panamera S € 101 841,– a Panamera 4S € 107 196,–. 

Panamera S E-Hybrid má cenu stanovenou na € 110 409,–. Sportovněji orientovaná Panamera GTS začíná na částce € 121 595,– a prodloužená Panamera 4S Executive na € 132 662,–. Špičkové modely Panamera Turbo jsou k dispozici za € 145 990,– a Panamera Turbo Executive za € 163 364,–. Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Začátkem příštího roku nahradí současný turbodiesel nová vznětová jednotka o výkonu 220 kW (300 k) a nabídne ještě více potěšení z jízdy s typickou hospodárností daného typu motoru. V roce 2014 se na trhu objeví taktéž nové Porsche Panamera Turbo S a Panamera Turbo S Executive, jež představují exkluzivní a sportovní vrchol celé modelové palety Porsche.