Radical RXC Turbo 500 – zacíleno na Nürburgring

Britská značka Radical Sportscars přivezla do Ženevy novou variaci modelu RXC. Cíl je jasný – znovu pokořit Nürburgring. 6 minut a 48 sekund je stále platný rekord dosažený v roce 2009 Radicalem SR8LM pilotovaným Michaelem Vergersem.

Geneze RXC

Radical nejenže umí postavit velmi schopné okruhové „placky“, ale prokázal svůj důvtip při získání homologace do běžného provozu. Jeho zatím posledním modelem – navíc dodávaným i ve verzi kupé – je typ RXC. Ten vznikl ve více mutacích, původně s V8 2,7 l vlastní konstrukce s výkony 430 a 480 koní nebo s V6 3,7 l Ford Cyclone (385 koní). Následovala verze Turbo s twinturbem Ford EcoBoost kubatury 3,5 litru (454 koní). Jenže evidentně ani verze Turbo nebyla dle výrobce hodna cti pokořit rekord „Ringu“, a proto přichází na scénu specifikace Turbo 500.

Obhlídka „pětistovky“

Pojďme se detailněji podívat, jaká technika dřímá pod slupkou poměrně nenápadného vozu, jenž nemá problém zadupat do země několikanásobně dražší supersporty zvučných jmen. Nepotřebuje ani dvanáctiválec, ani osmiválec, ale vystačí s „šestihrnkem“ dopovaným dvojicí dmychadel.

Jeho hlavní zbraní je především malá hmotnost. Vždyť poměr výkonu a hmotnosti se může chlubit parametrem 462 koní/tunu. Vozidlo délky 4,3 metru je postaveno na karbon-ocelovém trubkovém rámu. Karoserie je zhotovena z kompozitu a karbonu. Podvozek je postaven na dvojitých lichoběžníkových ramenech, brzdy průměru 350/310 mm svírají šestipístkové třmeny. Pneumatiky Dunlop nesou označení 245/R17 vpředu a 325/R18 vzadu.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Do pohybu je RXC Turbo 500 uváděno zmíněným agregátem V6 3,5 litru EcoBoost z líhně Fordu. Pomocí dvojice turbodmychadel Garett GT28 se technikům podařilo vyždímat 530 koní při 6100 ot/min a 651 Nm při 5000 ot/min. Řazení obstarává sekvenční sedmistupňová převodovka od Quaife. Dynamiku asi nejlépe vystihuje údaj zrychlení 0–100 km/h pod 2,5 sekundy a 0–160km/h za 6,8 sekundy. Na závěr zbývá zmínit cena: 4,8 milionu Kč.

Pochybujete ještě, že bude rekord pokořen? My nikoliv!

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.