Radical SR8 RSX – zrozen pro vytrvalostní závody

Britský Radical opět vyšel vstříc lidem, kteří to se závoděním myslí opravdu vážně. Za částku necelých 5 milionů korun nabízí ostrý závoďák vhodný zejména pro vytrvalostní okruhové závody.

„Radical ´s most advanced, powerful and aerodynamically-developed open racing car yet“, věta, která říká vše. Při stavbě nového top-modelu využili Britové svých zkušeností z předešlých modelů a nešetřili na materiálu. Karbon, hliník, závodní tlumiče s přepákováním typu push-rod, bezpečnostní rám dle předpisů FIA a motor vlastní konstrukce. 

V8 3,0 l + sekvenční převodovka

Atmosférický vidlicový osmiválec 3,0 l poskytuje výkon 328 kW (446 k) při 9100 ot./min. a točivý moment 379 Nm. Síla je na zadní kola přenášena skrze 7stupňovou sekvenci Quaife. Na obou nápravách najdete šestipístkové brzdy, průměr brzdových kotoučů činí 350 mm vpředu a 310 mm vzadu. Obouvat můžete 17“ či 18“ ráfky s pneumatikami Dunlop. V otevřeném kokpitu je palubní deska tvořena jedním 7“ TFT displejem. Datalogger dodalo AiM. 

40 hodin ostrého provozu

Standardně je vůz vybaven nádrží o objemu 70 litrů, ale Radical počítá i se zástavbou nádrže o objemu 100 l … pokud to s vytrvalostními závody myslíte opravdu vážně. Radical uvádí, že SR8 RSX vydrží 40 hodin ostrého závodního provozu, takže 24 hodin v Le Mans či na Nürburgringu byste měli v pohodně zvládnout včetně kvalifikace. Pak je nutné vůz repasovat. Za hračku o hmotnosti 860 kg si Radical v přepočtu účtuje 4,7 mil. Kč.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Je to moc drahé? Pak je tu SR1 za milion.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.