Range Rover Hybrid – legenda v zeleném

Móda hybridů již dorazila i k Land Roveru, příští rok vyjedou Range Rovery s touto technologií. Hybridní bude jak klasický „Range“ tak i model Sport.

Tlak na výrobce ve snižování emisí stoupá a tak i britský producent offroadů musel přistoupit k nasazení modelů citlivějších k životnímu prostředí. Ve Frankfurtu proto automobilka oficiálně předvede první hybridní modely v historii značky.

Diesel + elektromotor

K postavení hybridu posloužila kombinace turbodieselu s elektromotorem. Motor je zastoupen známým šestiválcovým třílitrem SDV6 (258 k, 600 Nm), elektřinu zastává elektromotor (48 k, 170 Nm). Celkově to tedy znamená solidní porci systémového výkonu (340k, 700Nm). Pro integraci elektromotoru byla zvolena zástavba přímo do skříně osmistupňové automatické převodovky ZF. Elektromotor plní během brždění funkci generátoru a rekuperací vyrábí elektřinu. Celkem přidá zelená technologie včetně akumulátoru automobilu 120 kilogramů na váze. Lehčí varianta Sport bude vážit 2372 kg, klasický model dokonce 2394 kg. Výrobce udává pro obě verze optimistickou kombinovanou spotřebu 6,4 l/100km. Čistě na elektřinu se offroady daleko nedostanou, rychlostí nejvýše 48 km/h ujedou pouhých 1,6 kilometru. Emise CO2 v důsledku použité technologie poklesly na hodnotu 169g/km. Dynamika vozů je zcela dostačující, zrychlení na stovku za 6,9 s (Sport za 6,7 s) a maximálka 218 km/h (Sport 225 km/h).

Prověrka

Výrobce se dušuje, že přidané systémy nezhorší praktičnost karoserie ani pro značku klíčové perfektní schopnosti mimo zpevněné cesty. Aby toto bylo řádně demonstrováno byly tři Range Rovery v hybridní verzi vypraveny na expediční trasu. Ta byla naplánována ze Solihullu (sídlo společnosti) do indické Bombaje (sídlo koncernu Tata), je dlouhá 16 tisíc kilometrů a částečně vede po trase slavné hedvábné stezky.

Objednávky budou přijímány již letos po frankfurtském autosalonu, ceny prozatím nebyly zveřejněny.