Renovace laku – návrat ztracené krásy

Stejně jako vaše pokožka, i lak automobilu vyžaduje péči, pokud chcete, aby si udržel krásu. Přesvědčili jsme se o tom na vlastní lak.

Bláto, prach, sůl, ptačí trus, smůla ze stromů, nalepený hmyz, zaschlý asfalt, odletující kamínky a slunce. To je seznam pachatelů, kteří mají na svědomí škody na vašem laku. Zcela se jim ubránit nelze, ale účinně s nimi bojovat jde. Správnou péčí a ochranou laku minimalizujeme působení všech negativních vlivů. Nechat špinavý vůz v myčce postříkat „jakýmsi“ voskem a následně přebrousit kartáči není ten správný recept na dlouhotrvající lesk karoserie vašeho automobilu. I mytí auta je tak trochu věda. Pojďme si to ukázat na konkrétním příkladu. Schválně jsme vybrali takový vůz, který jezdí denně po celý rok. Jeho lak je tedy vystaven všem výše jmenovaným škůdcům. Drobné škrábance a hologramy způsobené mycí linkou jsou patrné na první pohled. Co s tím?

Mytí a čištění laku

Základem péče o lak je pečlivé ruční mytí příslušnými autošampony a mycími prostředky. Povrch karoserie udržujeme po celou dobu mytí vždy mokrý, neboť nasucho sedřená špína by se na laku nepěkně podepsala. Po mytí následuje sušení. 


Autor: Lesteniaut.cz

očista laku pomocí claye

Zaschlá voda po sobě totiž zanechává „mapy“. V této fázi jsme lak umyli, ale nikoli vyčistili. To provedeme pomocí lubrikantu a claye. Tento kousek speciální plastelíny (clay) vyčistí póry laku a zbaví je smůly, asfaltu a na pohled neviditelné poletavé rzi.

Leštění

Tímto jsme si připravili lak na leštění. Leštění děláme strojově pomocí leštičky a k tomu určených přípravků. Mluvíme o procesu, který by měla dělat zkušená osoba, jinak riskujeme více škody než užitku. Černý figurant si vyžádal tři hodiny leštění, ale v některých případech se musí leštit déle.


Autor: Lesteniaut.cz

rozdíl je patrný na první pohled

Voskování

Vyleštěný a odmaštěný lak je zapotřebí chránit – navoskovat. To lze dělat opět leštičkou nebo ručně. Řada odborníků raději používá své ruce z důvodu větší kontroly nad celým procesem. To byl i náš případ.

Kola, skla a plasty

Doposavad jsme se bavili o laku, ale i kola, pneumatiky, okna a nenalakované plasty vyžadují údržbu. Na každou jmenovanou položku používáme jiné přípravky a pomůcky. Kola je zapotřebí zbavit špíny a brzdového prachu. Pro příští snadnější údržbu je taktéž voskujeme. Podobné je to i s okny. Ta lze umýt, utřít a případně ošetřit vodoodpudivým přípravkem. Plasty vlivem UV záření časem vyblednou. Výrobci autokosmetiky nabízí produkty, které plastům navrátí jejich původní barvu, chrání je před sluncem a odpuzují vodu. Skla světlometů jsou dalším dílem, kterým si po čase vyžádá renovaci. Tento osud čekal i na našeho figuranta. Kapitolou číslo dvě je pak interiér – péče o plasty, kůži, potahové látky a koberce. Ale o tom až někdy příště.

Výsledek

Sami můžete na fotografiích porovnat rozdíl před a po renovaci laku. Pamatujte, že čím méně se o vůz staráte, tím rychleji ztrácí na hodnotě.


Autor: Lesteniaut.cz

hologramy a drobné škrábance jsou pryč

Veškeré práce provedla firma Lesteniaut.cz, které touto cestou děkujeme za spolupráci.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 6. 2012 11:18