Rozdíl mezi levnými a kvalitními řetězy

[advertoriál] V den odjezdu na hory jsem zjistil, že nemám sněhové řetězy. Byl jsem si jist, že je nebudu potřebovat, jelikož mám fungl nové zimáky, ale stejně jsem se vydal do hypermarketu a jedny, za fantastickou cenu 499 Kč, koupil.

Co čert nechtěl, 100 metrů před parkovištěm rekreačního objektu už mi zimáky nestačily a přišla řada na sněhové řetězy. Jak já byl šťastný, že jsem je koupil. Po 45-ti minutách v úmorném mrazu se mi konečně povedlo je namontovat. Zmrzlej jak rampouch a špinavej až po ramena jsem se začal pomalu rozjíždět, abych po pár metrech řetězy dopnul. Po dopnutí jsem vesele vyrazil směr parkoviště na onom kopci. Těsně před vjetím do vrat parkoviště se ozvala rána a strašné bouchání. I přes to, že jsem ihned zastavil, byly následky příšerné. Řetěz se přetrhl a namotal na poloosu. Během tohoto procesu stihl rozbít plastový podběh blatníku, lehce poškodit také blatník, přetrhnout čidlo ABS a brzdovou trubičku, roztrhat manžetu poloosy a bohužel pro mě se dostal kousek i do prostoru mezi brzdovou destičku a kotouč. Odhadní cena autorizovaného servisu se pohybovala okolo 30 000 Kč.

TIP: Integrované sněhové řetězy

Má radost z ušetřených peněz při pořizování řetězů se změnila v neskutečnou zlost na mou vlastní hloupost. Od této zkušenosti používám už jen kvalitní a prověřené řetězy. Konkrétně Thule CS-10 a ani po pěti letech bych je neměnil, jelikož fungují naprosto skvěle, a i přes četné používání stále vypadají jako nové bez jakéhokoliv poškození.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Contents

Máte i vy podobnou zkušenost?

Pro vlastní pohodlí při montáži a prevenci k poškození automobilu stačí dodržet několik jednoduchých zásad:

  1. první a nejdůležitější je výběr těch správných řetězů pro daný automobil
  2. při montáži nesmí být řetěz zašmodrchaný a hlavně nesmí být překroucená očka
  3. pokud si nejste jistí správností montáže lepší je zastavit ještě jednou a vše zkontrolovat
  4. během prvního rozjíždění pozvolna, aby se neprotáčela kola. Z toho důvodu doporučujeme montáž řetězů ještě před zapadnutím
  5. dodržujte výrobcem doporučenou maximální rychlost jízdy s řetězy
  6. v místě kde přejíždíte suchou vozovku obzvlášť opatrně
  7. po demontáži řetězy opláchěte vlažnou vodou od soli a nečistot. Nepoužívejte chemické přípravky.
  8. řetězy skladujte v suchu
  9. snadná montáž je krásná a pohodlná věc, ale zásadnějším faktorem při rozhodování o řetězech by měla být jejich demontáž. Přeci jen jde o fázi, kdy bývají podběhy plné sněhu a sahání za kolo tak není ta nejsnadnější věc

Standardní řetězy

Obtížná a zdlouhavá montáž a o to horší i demontáž. Při montáži jsou nutná minimálně dvě zastavení – nasazení a následné dotažení. Ne vždy jsou vyrobeny z kvalitní oceli a častým jevem je koroze po pár použitích. Hrozí přetržení i při ne zcela extrémním zatížení či použití. Cenou se pohybují okolo 500 Kč.

TIP: Podívejte se na videonávod:  montáždemontáž

Thule řada CS-10

Klasický řetěz doplněný o rychloupínací samodotahující sytém se samouvolňovacím zařízením. Tato řada má ještě navíc plovoucí očka (ocelové hřeby) jež zajišťují perfektní záběr na sněhu i ledu. Snadná montáž bez nutnosti dalšího zastavování. Mikroregulační systém pro perfektní dokonalé upevnění řetězu. Nylonová ochrana bránící poškození litých ráfků. Velmi snadná demontáž prováděná pouze zatáhnutím za pojistku kde dojde k rozpojení řetězu.

TIP: Podívejte se na videonávod: montáž a demontáž

Thule řada CU-9 Easy-fit

Nejnovější systém sněhových řetězů, jež získal mnoho ocenění. Mimořádně snadná, intuitivní a rychlá montáž. Šikovný člověk zvládne montáž za 12 vteřin. První řetěz montovaný odshora dolů. Montáž prováděná pouze sešlápnutím pedálu. Demontáž pouze stisknutím pojistky a odjištěním západky. Nylonová ochrana bránící poškození litých ráfků.

TIP: Podívejte se na videonávod: montáž a demontáž

Thule řada K-Summit

Nejinteligentnější externí sněhový řetěz. Žádná část nezasahuje za pneumatiku. Ideální pro automobily s omezeným prostorem mezi koly a podběhem a pro vozy se zadním náhonem (BMW, Mercedes ….). Uchytává se k původním maticím či šroubům kol. Absolutně žádný kontakt s ráfky. Inovativní rohatkový systém. Jeden rozměr řetězu je možné, díky ocelovým napínacím pružinám, montovat na několik rozměrů pneumatik.

TIP: Podívejte se na videonávod


Materiál vznikl ve spolupráci se společností Střešní nosiče Böhm, která je největším distributorem střešních nosičů, držáků kol a střešních boxů v České republice. Skladem je více než 100 střešních boxů a více než 50 držáků jízdních kol různých typů pasujících na 99 % vozidel. Portfolio společnosti Střešní nosiče Böhm dále zahrnuje sněhové řetězy, doplňky střešních nosičů nejen pro řemeslníky, taxislužby a autoškoly. Nosiče pro zimní sporty, ale také i vodní sporty. K individuálním službám patří také mobilní servispůjčovna.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.