Škoda Superb vyhrála v soutěži České auto 2015

Třetí ročník motoristické soutěže České auto 2015 (Auto, které bych si koupil) vyhrála Škoda Superb. Druhý skončil Hyundai Tucson a třetí se umístila Škoda Fabia. Do soutěže bylo nominováno 60 automobilových novinek, které přišly na český trh od dubna 2014 do října 2015. O vítězi rozhodla svými hlasy výhradně veřejnost, tedy uživatelé automobilů. Svůj názor vyjádřilo 42 466 respondentů. Výsledky byly oznámeny v pražské Praga Aréně.

Soutěž vznikla jako reakce na vysoký věk vozového parku v České republice, jehož průměrná výše dosahuje téměř hranice 15 let. Proto si soutěž klade za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou bezpečnější, hospodárnější a ekologičtější. Pozitivním trendem je nárůst prodeje osobních vozů za prvních devět měsíců 2015 o více než 21 % proti stejnému období loňského roku. Celkem se za první tři čtvrtletí v České republice prodalo 171 010 nových osobních vozů.

Své šampióny mají i doplňkové kategorie, které byly v soutěži vyhlášeny: v kategorii Auto snů zvítězil vůz Ford Mustang, Auto pro partnerku/partnera vyhrála Škoda Fabia, v kategorii Auto šetrné k přírodě získal první místo vůz BMW i8 a kategorii Auto, které je nejpraktičtější ovládla Škoda Superb.

Součástí kampaně byla výzva k návštěvě vybraného prodejce a vyzkoušení některého z nominovaných vozů. U každého automobilu byl prolink na dealerskou síť značky, kde si respondenti mohli v případě zájmu zažádat o jeho vyzkoušení. Kromě webových stránek bylo možné hlasovat i na výstavě Autoshow Praha ve dnech 1. až 4. října 2015, kde mohli návštěvníci s novými vozy zároveň absolvovat i testovací jízdy. Pro hlasující veřejnost jsou určeny atraktivní ceny za 350 000 korun. První cenou je poukázka na pořízení nového vozu v hodnotě 250 000 korun.

Spoluvyhlašovatelem a generálním partnerem soutěže je společnost Alcar Bohemia. Hlavními partnery Incheba EXPO Praha a Webasto. Partnery jsou společnosti nebo značky Castrol, Construct, Garmin.
Hlavním partnerem závěrečného ceremoniálu je LeasePlan Česká republika a partnerem závěrečného ceremoniálu Bridgestone ČR.

Hlavním mediálním partnerem soutěže je vydavatelství Business Media CZ.
Mediálními partnery jsou z tištěných médií: Autodealers, Automakers, Autoservis, Autosport&Tuning, evo, Fleet, Flóra na zahradě, Chrom&Plameny, Motohouse, offROAD 4×4 magazín, Oldtimer, Pěkné bydlení, Pneu revue, QUAD magazín, Střelecká revue, Yachting revue, Zdraví. Z elektronických médií: Autoroad.cz, Roadlife.cz a TopDrive.cz.