Sounds of Speed 2012

Vyrazili jsme za veterány do Rakouska, cílem nebylo žádné muzeum, ale závodní okruh. Podívejte se, jak vypadá nebe automobilového fanouška.

Úděl starých vzácných automobilů je dvojí, buď stojí v muzeu nebo jezdí, popř. závodí. Oceňuji tu druhou možnost, a proto jsem vyrazil na akci Sounds of Speed, která se koná pod hlavičkou ADAC Salzburgring Classic. Jak je z názvu patrné, exhibiční setkání se koná na rakouském Salzburgringu. A že bylo na co koukat. Staré Fordy Escort, Opely Kadett, desítky Alfa Romeo, Porsche 911, BMW 2002, Jaguary, Lotusy, ale i Audi Quattro, Renault 5 Turbo, Renault Alpine A110 i 310, Fiat 131 Abarth, Chevy Camaro a Corvette, Mercedesy SL, brouci od VW a formulové vozy. Mezi ty nejvzácnější patřily Bugatti z 30. let, BMW 328 a M1, DMC Delorean, Mercedesy 300 SL z 50. let a určitě i Porsche 908 (#48 Steve McQueen). 

Když se po trati proháněly formule, bylo úžasné sledovat rozdíl cca deseti let ve vývoji F1. Všechna ta benzínem a olejem provoněná nádhera se však musela v mých očích sklonit před dvěma vozy. Tím prvním bylo Porsche 917 v kultovních barvách Gulf. Číslo 20 jen umocnilo vzpomínky na film Le Mans s McQueenem. Vidět tohle auto stát je už samo o sobě malým svátkem, natož jej pozorovat v akci. Fotky dovedou jen stěží zachytit jeho rozměry. Devětsetsedmnáctka je extrémně nízká a široká. Kokpity bojových letounů v porovnání s interiérem 917 vypadají jako místem k odpočinku. Velká poklona těm, kteří zde dokázali sedět několik hodin a bojovat o příčky nejvyšší. 

Druhým dechberoucím vozem bylo BMW 320 sk. 5 v barvách Jägermeister – originál, se kterým závodil Hans Joachim Stuck. Vozy sk. 5 vycházely ze sériových vozů, ale technicky vzato to byly formule převlečené do plechové karoserie. Široká kola si vyžádala široké blatníky, vpředu byl nízký spoiler připomínající radlici, na zádi bylo posazeno velké křídlo a pod kapotou byl motor, který BMW používalo ve formuli 2.

Další slova jsou asi zbytečná, podívejte se na fotky nebo za rok touhle dobou vyrazte na Salzburgring.