Sprinty k 50. výročí Ford Mustang

V sobotu 24.5. uspořádal Mustang Riders Club závody ve sprintu na Letišti Václava Havla. Bylo to na počest 50. výročí modelu Mustang. Na akci přijeli majitelé všech generací této americké legendy a pochopitelně i jiných amerických automobilů.

Je to již 50 let, co první Ford Mustang vyjel z výrobní linky. Byl představen v New Yorku na Empire State Building a během prvního roku se prodalo více než 120 tisíc kusů tohoto prvního „pony caru“. I přes celosvětový úspěch Mustangu se až do letošního roku oficiálně v Evropě neprodával a jediným způsobem, jak získat jakoukoli generaci tohoto legendárního vozu, bylo dovézt jej z USA. To se ale od letošního roku mění, Ford Mustang se začne oficiálně prodávat i v Evropě u dealerů Ford.

I přesto, že letiště bylo vydatně zaléváno dešťovými mraky po celý den, bylo na co koukat. Na akci přijeli nejen majitelé Mustangů, ale taky Corvette, Camar , Dodge a motocyklů značky Harley-Davidson. Protože sprinty na čtvrt míle byly hlavní událostí dne, byla pozornost diváků nejvíce soustředěna právě na vymezený prostor startu, kde stály vozy rozřazené do jednotlivých soutěžních kategorií. Ford Mustang tak bylo možné spatřit v odlišném stupni úprav a odlišného stáří. Výjimkou nebyly ani stroje přeplňované kompresorem s výkonem 500 a více koní – Shelby GT500, Super Snake, Roush a další. Když se rozezvučily motory všech vozů připravených ke startu, publikum utichlo, neboť se všichni zaposlouchali do osmiválcového bublání.

Nejlákavější bylo sledovat vozy staršího roku výroby a ne vždy muselo jít o Ford Mustang. Modelům Shelby a Mach1 konkurovalo Camaro, Trans Am, Chevelle SS, Cobra či Chevy Nova. Pozornosti neušel ani černý Caprice. Pozoruhodné bylo sledovat souboj osmiválcového Mustangu GT a elektromobilu Tesla Model S. Dalším soupeřem pro Mustang byl Focus ST, tedy „konkurent“ z vlastní stáje, navíc řízený rallye jezdcem Martinem Prokopem.

Víte, že Ford udělal limitovanou edici Mustang 50 Year Limited Edition na počest 50 let výroby modelu Mustang? Více se o tomto voze dozvíte na TopDrive zde

Závěrem nezbývá než konstatovat, že bylo opravdu na co koukat. Škoda jen, že počasí nevyšlo, ale i to mělo svá pozitiva. Nebyl nutný třeba water box na drag stripu.