Subaru BRZ STI bude, ale nejásejte předčasně

Brácha Toyoty GT86 – Subaru BRZ se bude vyrábět ve vrcholné verzi STI. Čekáte lepší jízdní vlastnosti, ostřejší design a rychlejší vůz? Tak to čekáte správně, ale na vyšší výkon zapomeňte.

Dostupné vozy s pohonem zadních kol, auta, která jsou vyráběna s cílem bavit řidiče, to jsou GT86 od Toyoty a BRZ od Subaru. Některým z vás může přijít jejich 200 atmosférických koní málo. Proto „subaristé“ právem očekávali nadupanou verzi STI. Dočkají se, ale otázka je, jestli budou spokojeni. Výsledný vůz se totiž rapidně liší od konceptu STI. Sériový vůz dostal optický balíček složený z funkčních dílů – přední spoiler pod nárazníkem, boční prahy, zadní křidélko a nový difuzor. Pod novými 17“ koly najdete jiné tlumiče a pružiny, takže o ještě lepší jízdní vlastnosti nemusíte mít strach. Pak ale otevřete kapotu motoru a jedinou změnou je rozpěra mezi tlumiči. Dvoulitrový boxer je beze změn. Výkonu (nepatrně) pomáhá nový koncový tlumič výfuku, lepší akcelerace je naopak dílem zkrácených drah řazení. Tečka.

Názor TopDrive

Kdyby tyto díly byly v balíčku originálních příplatkových dílů, pak by bylo vše v pořádku, ale od Subaru Tecnica International jsme čekali přece jen něco víc.

Aktualizace: Subaru pustilo informaci o tom, že turbo nakonec bude. Dvoulitrový boxer přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem by měl řidiči nabídnout 206 kW (280 k) a 339 Nm. Vůz by se měl odlišovat i mnohem agresivnějším bodykitem. A pak, že to nejde.