Supersport z továrny na šicí stroje

Při homologaci Gumpert Apollo pro silniční provoz musela nastat někde chyba. Tohle auto, že smí jezdit po silnici? Vždyť je to závoďák!

Na světě není mnoho vozů ztělesňujících představu závodního vozu, který smí být používán v silničním provozu. Gumpert Apollo je jedním z nich.

Vítězství funkce nad formou

Apollo není hezký vůz, určitě ne pro většinu lidí. Vzhled vozu byl podřízen funkčnosti. Karoserie má za úkol generovat dostatečný přítlak a otvory, kterými je prošpikována, vedou vzduch ke všemu, co potřebuje chladit. Stačí jeden pohled na zadní difuzor a musí vám být jasné, že s aerodynamikou to tvůrci vozu myslí smrtelně vážně. Lehké závodní disky s centrální maticí dotváří dojem automobilu, který byl stvořen nikoliv pro parádu, ale pro jízdu.


Autor: Gumpert

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Apollo

Karbonové všechno

Karbonová karoserie zahaluje rám z chrom-molybdenových trubek (o váze 98 kg), který obepíná karbonový monokok kabiny. Zajímavostí jsou sedadla, která jsou součástí tohoto monokoku a jsou spoře očalouněna kůží a alcantarou. Palubní deska čerpá některé prvky z vozů Audi. Před řidičem se nachází ukazatele životních funkcí motoru. Na přání může ve voze být klimatizace, audio systém a couvací kamera. Na bezpečnost dbá kontrola trakce, ABS a závodní bezpečnostní pásy. Když dojde na nejhorší, čelní náraz pohltí deformační zóna dělaná po vzoru Formule 1.


Autor: Gumpert

Apollo

Síla z Ingolstadtu

Za kabinou se nalézá 120 litrová palivová nádrž a dvakrát přeplňovaný motor V8 od Audi. Objem motoru je 4,2 l a výkon základní verze činí 478 kW (650 k). Zákazník si může objednat i 700 a 800koňovou verzi. Točivý moment 850 Nm by byl dostatečný pro každé silniční auto. S 1200 kilogramů těžkým Apollem nebude mít nejmenší problém. Výkon putuje přes 6stupňovou sekvenční převodovku Cima, umístěnou za motorem.


Autor: Gumpert

Apollo

Hodnotami akcelerace a maximální rychlosti vzbudilo Apollo zaslouženou pozornost. Na 100 km/h stačí vozu 3,1 sekundy, z 0–200 km/h se dostane za 9,1 sekundy a maximálka může být až 360 km/h (verze Speed). To se odvíjí od dílčích aerodynamických úprav a nepoužití zadního spoileru, který maximalizuje přítlak, ale omezuje maximální rychlost.

Ani milimetr nepřijde nazmar

Po odstrojení panelů karoserie zjistíte, že každý kousek místa byl smysluplně využit. Vpředu se nachází vodní chladiče, náprava a její zavěšení typu push-rod a přívod vzduchu do kabiny. Úložný prostor se nachází v motorovém prostoru. Před zadními koly jsou umístěny chladiče stlačeného vzduchu. I zadní náprava využívá zavěšení typu push-rod s tlumiči umístěnými naležato – krásná inspirace ze světa formulových vozů. Dále je zde zmíněná převodovka, chladič oleje a to vše obepíná výfukové vedení. Rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu je v poměru 42:58.


Autor: Gumpert

Apollo

Kdo je Roland Gumpert

Šéfem firmy je Roland Gumpert, člověk, který stál u zrodu pohonu Quattro v automobilce Audi a následně šéfoval divizi Audi Sport v éře jejích největších úspěchů v automobilových soutěžích. V roce 2001 oznámil, že by rád produkoval vysoce výkonné vozy, které čerpají technologie z motoristického sportu. Společnost Gumpert (GMG) Sportwagenmanu­faktur GmbH byla založena v roce 2004. Jak z názvu vyplývá, jedná se o manufakturu s majoritním podílem lidské práce. Společnost sídlí v německém Altenburgu v bývalé továrně na šicí stroje. Výroba jednoho Apolla trvá zhruba tři měsíce a ceny začínají kolem 300 000 Euro.

Oficiální video

 

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.