Ušetřete

Týden s VW Passat – den 2.

Slunečnou středu si Passat užil před objektivem fotoaparátu. Kromě toho jsme se podívali na zoubek stavitelným tlumičům a aktivnímu tempomatu.

Středa byla ve znamení focení, které bylo domluvené ve městě Nymburk. To byla výborná příležitost k otestování tlumičů DCC, které prověřila cesta napříč Prahou a následně i hradecká dálnice. Pro průjezd metropolí jsem zvolil režim Comfort. Tlumiče se s dlažebními kostkami a četnými přejezdy tramvajových kolejí vypořádaly statečně. Kdo by ale čekal jízdu jako na polštáři, ten by byl zklamán. Další postřeh – na velkých nerovnostech klepe bezpečnostní pás spolujezdce o sloupek. Řešení? Jezdit vždy ve dvou. Na dálnici jsem zvolil režim Normal, ale pocitově mezi ním a Comfortem není velký rozdíl.


Autor: Tomáš Viper Němeček

Ochutnávka z dnešního focení

Pozn.: Některé fotky budeme postupně zveřejňovat na našem facebooku. Celou sadu fotografií zveřejníme na závěr testu.

Polda bez odznaku

Včera jsem si všiml jedné věci, která se mi dnes potvrdila – Passat se na dálnici těší velkému respektu. V levém pruhu vás tak nikdo nebrzdí. Poděkování patří Policii ČR. Převodovku DSG jsem již chválil, ale malilinkatou výtku bych přeci jen měl, ve sportovním (automatickém) režimu by převodovka mohla být více akční. Zkouška manuální řazení pomocí pádel pod volantem nás teprve čeká. Připomínám, že Passat má správná pádla s (+) vpravo a (-) vlevo. Role expresu Passatu vyložené sedí. Vůz je vybaven aktivním tempomatem, který funguje. Při jízdě po dálnici tak ani nemusíte šlapat na pedály, vůz si sám přibrzdí a opět akceleruje na nastavenou rychlost. Vzdálenost od vozu před vámi, kterou bere systém v potaz lze nastavit. Další užitečnou pomůckou je hlídání mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách. Passat vás neobtěžuje žádným pípáním, jen auto v mrtvém úhlu ohlásí světelnou signalizací.

Čísla dne

Dnešní cestování se odehrálo dálnice /město půl na půl a cestování to bylo příjemné. Celkem jsem najel 180 kilometrů s průměrnou spotřebou 7,5 litru.


Tomáš Čanda

Tomáš Čanda

Šéfredaktor TopDrive.cz odpovědný za veškerý redakční obsah. Automobily byly jeho koníčkem už od dětství, nyní jsou láskou na plný úvazek.

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem